A hagyományos piacé a legtöbb bizalom

A lakosság 86 százaléka mindig vagy általában megbízhatónak tartja a kisboltokban megvásárolt élelmiszereket, míg a szuper- és hipermarketek, diszkontok megítélése ennél jóval kedvezőtlenebb – derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatásából, amelyben a magyar lakosság élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos tapasztalatait, attitűdjét és véleményét vizsgálták.

MNO
2009. 05. 05. 9:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1.000 fős mintán 2009 márciusában végzett kérdőíves felmérés szerint a szuper- és hipermarketek esetében a lakosság 32 százaléka, diszkontok esetében pedig 30 százaléka többnyire megbízhatatlannak tartja a vásárolt élelmiszereket. Az MTI-nek kedden elküldött eredmények szerint eközben a hagyományos piacokról vélekedtek úgy a legtöbben (24 százalék), hogy teljesen megbíznak az itt vásárolt élelmiszerekben.

A GKI kutatása kimutatta, hogy a csomagoláson feltüntetett információk hitelességével kapcsolatban a hazai lakosság negyede szkeptikus. Tizenhét százalék azok aránya, akik úgy ítélik meg, hogy sok esetben a valóságnak nem megfelelő információk találhatók a termékeken, míg 7 százalék egyáltalán nem hisz a címkéken szereplő adatoknak. A fogyasztók 70 százaléka kisebb kétségekkel rendelkezik a hitelességgel kapcsolatban, és mindössze 6 százalékuk bízik meg feltétel nélkül a termékeken szereplő információkban.

A személyes tapasztalatokkal kapcsolatban megállapították, hogy a lakosság nagyobbik része, 66 százaléka vásárolt már olyan élelmiszert, amely a lejárati időn belül is romlott volt, vagy más, a valóságtól eltérő információjú címkével rendelkezett. A válaszokból az is kiderül, hogy városokban, főként a megyeszékhelyeken jóval magasabb arányban fordulnak elő ilyen jellegű problémák, mint a községekben. A lakosság 78 százaléka a húsáruk körében tartja a legjellemzőbbnek az információk meghamisítását. A fogyasztók hasonlóan magas aránya (65 százalék) a tejtermékeket és tejkészítményeket illetően is jellemzőnek tartja a hamisítást, míg a mélyhűtött termékek kapcsán is magas ez az arány (61 százalék). Az olyan termékeket, mint a bébiételek és italok, alapvető élelmiszerek, vagy az édességek, snackek a válaszadók 20-25 százaléka ítéli veszélyesnek a hamisítás szempontjából – derül ki az eredményekből. A vizsgált minta nem, életkor, lakóhely és iskolai végzettség szerint reprezentálja a magyar lakosságot – olvasható a GKI közleményében.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.