A hagyományos piacé a legtöbb bizalom

A lakosság 86 százaléka mindig vagy általában megbízhatónak tartja a kisboltokban megvásárolt élelmiszereket, míg a szuper- és hipermarketek, diszkontok megítélése ennél jóval kedvezőtlenebb – derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatásából, amelyben a magyar lakosság élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos tapasztalatait, attitűdjét és véleményét vizsgálták.

MNO
2009. 05. 05. 9:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az 1.000 fős mintán 2009 márciusában végzett kérdőíves felmérés szerint a szuper- és hipermarketek esetében a lakosság 32 százaléka, diszkontok esetében pedig 30 százaléka többnyire megbízhatatlannak tartja a vásárolt élelmiszereket. Az MTI-nek kedden elküldött eredmények szerint eközben a hagyományos piacokról vélekedtek úgy a legtöbben (24 százalék), hogy teljesen megbíznak az itt vásárolt élelmiszerekben.

A GKI kutatása kimutatta, hogy a csomagoláson feltüntetett információk hitelességével kapcsolatban a hazai lakosság negyede szkeptikus. Tizenhét százalék azok aránya, akik úgy ítélik meg, hogy sok esetben a valóságnak nem megfelelő információk találhatók a termékeken, míg 7 százalék egyáltalán nem hisz a címkéken szereplő adatoknak. A fogyasztók 70 százaléka kisebb kétségekkel rendelkezik a hitelességgel kapcsolatban, és mindössze 6 százalékuk bízik meg feltétel nélkül a termékeken szereplő információkban.

A személyes tapasztalatokkal kapcsolatban megállapították, hogy a lakosság nagyobbik része, 66 százaléka vásárolt már olyan élelmiszert, amely a lejárati időn belül is romlott volt, vagy más, a valóságtól eltérő információjú címkével rendelkezett. A válaszokból az is kiderül, hogy városokban, főként a megyeszékhelyeken jóval magasabb arányban fordulnak elő ilyen jellegű problémák, mint a községekben. A lakosság 78 százaléka a húsáruk körében tartja a legjellemzőbbnek az információk meghamisítását. A fogyasztók hasonlóan magas aránya (65 százalék) a tejtermékeket és tejkészítményeket illetően is jellemzőnek tartja a hamisítást, míg a mélyhűtött termékek kapcsán is magas ez az arány (61 százalék). Az olyan termékeket, mint a bébiételek és italok, alapvető élelmiszerek, vagy az édességek, snackek a válaszadók 20-25 százaléka ítéli veszélyesnek a hamisítás szempontjából – derül ki az eredményekből. A vizsgált minta nem, életkor, lakóhely és iskolai végzettség szerint reprezentálja a magyar lakosságot – olvasható a GKI közleményében.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.