A szakszervezeti szövetség MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében kifogásolja, hogy a kormány augusztus elején a szakszervezetek bevonása nélkül döntött a közösségi közlekedés átalakításáról, és mintegy 70 milliárd forint pénzelvonásról. Korábban Bajnai Gordon miniszterelnök ígéretet tett arra, hogy a Volán-társaságok átalakításával kapcsolatos előkészítő munkába bevonja a szakmai szakszervezeteket is – fogalmaznak.
Varga Tibor elnök szerint már 20-30 milliárd forint forráskivonás esetén is 20 százalékos létszámleépítésre, járatleállításokra, járatszűkítésre kell számítani. A támogatás visszaszorítása kedvezőtlenül érinti a városi közösségi közlekedést, a kistelepüléseken kevesebb, a zsáktelepüléseken pedig egyáltalán nem tudnak majd Volán-járatokat indítani, ugyanis ezeknek a településeknek az ellátása veszteséges. A szakszervezeti szövetség szerint mindez ellentétes a helyközi közösségi közlekedés színvonalának javítását célzó kormányzati szándékkal.
Horváth László alelnök ismertette: a MÁV-ra és a Volán-társaságokra fordított 330 milliárd forintos állami támogatásból a Volán-cégcsoportnak mindössze 64 milliárd forint jut, amiből 42 milliárd forintot a szociálpolitikai kedvezmények – nyugdíjasok és diákok utaztatása – ellentételezésére fordítanak.
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége nem ért egyet a Volán-társaságok regionális összevonásával sem, szerintük a helyi érdekek figyelembevételével színvonalasabb közösségi közlekedés valósulhat meg. A nyereséges vonalak magánkézbe adásával még inkább ellehetetlenítik a helyközi utasforgalom 70 százalékát lebonyolító 24 Volán-cég helyzetét – hangsúlyozta az alelnök.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.