Előre nem látott feladatok – Csúszik a Margit híd átadása

Több közlekedéssel kapcsolatos felújítás véghatáridejét is módosította szerdán a Fővárosi Közgyűlés; a Margit híd rekonstrukciójának jövő év közepére kell befejeződnie. • Mészöly és Ákos is díjat kap• Újabb közterületek átnevezéséről döntött a közgyűlés

MNO
2011. 09. 28. 15:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A képviselők megszavazták a Margit híd felújítása véghatáridejének kitolását 2011. augusztus 31-ről 2012. június 15-ére. Ezt az előterjesztő Hutiray Gyula városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes azzal indokolta, hogy több, előre nem látott feladatot is el kell végezni még, ilyen a díszkivilágítás megváltozott műszaki tartalma miatt keletkező feladatok, a kerékpáros közlekedés kialakítása a déli oldalon, a margitszigeti lehajtó és területének rendezése, valamint a Jászai Mari téren egy gyalogos-átkelőhely létesítése. Az előterjesztést a képviselők 24 igen és 6 tartózkodás mellett fogadták el.

Tovább csúszik a csepeli gerincút kiépítése is, amelyre még 2009-ben kötöttek támogatási szerződést. A 2011. szeptember 15-i véghatáridő azonban tarthatatlanná vált, mert a Corvin úton a Nemzeti Közlekedési Hatóság nem fogadta el a tervekben szereplő vasúti átjáró biztosítását, illetve a munkaterület egy részét csak késve adták át a kivitelezőnek a tulajdonjog rendezetlensége miatt. Ezek miatt a véghatáridő 2012. július 31-ére módosul. A képviselők 28 igen és 1 tartózkodással fogadták el ezt az előterjesztést.

Tarlós aláírhatja a Széll Kálmán tér támogatási szerződését

Aláírhatja Tarlós István főpolgármester a Széll Kálmán tér felújításának támogatási szerződését – döntött a Fővárosi Közgyűlés egyhangú szavazással. Az augusztus végi ülésen a képviselők elfogadták a tér felújításának koncepciótervét, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azóta a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal elkészítette a támogatási szerződés tervezetét. Erre azért van szükség, mert a kormány 3 milliárd forintot különített el erre a feladatra.

Ebből az összegből 956 millió jut a Széll Kálmán tér felújítására, 1,9 milliárd forint a budai fonódó villamoshálózat projektjének önrészére, 25-25 millió a fogaskerekű fejlesztésének és a káposztásmegyeri intermodális csomópontnak a tervezési-előkészítési munkáira. Ebből a megvalósíthatósági tanulmányok készülhetnek el.

Az elfogadott előterjesztés szerint a Széll Kálmán tér felújításának összköltsége 3,2 milliárd forint, ebből a budai fonódó villamoshálózat projektjének Széll Kálmán téri ága 1,2 milliárd forintba kerül, a támogatás összege 956 millió forint. A hiányzó 943 millió forintot a főváros hozzájárulásként adja, mivel ez nem szerepel a hétéves fejlesztési tervben, ezért ezt a 2014-es útfelújításokra tervezett összegből finanszírozzák.

Házhoz menő szelektív hulladékgyűjtési rendszer

Egész Budapesten úgynevezett házhoz menő szelektív hulladékgyűjtési rendszert alakítana ki a főváros; az erről szóló uniós projekt benyújtásáról szerdán 27 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett döntött a Fővárosi Közgyűlés.

Szűcs Panni, a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) szóvivője az MTI-nek elmondta: jelenleg többnyire a hulladékgyűjtő szigeteken gyűjtik a szelektív hulladékot Budapesten, ugyanakkor van négy mintaprojekt az V., a VII., a IX. és a XIII. kerületben, ahol már működik az úgynevezett házhoz menő rendszer. Ennek lényege, hogy társasházanként külön gyűjtik az egyes hulladéktípusokat, a papírt, a műanyagot és a fémet, és ezeket így is szállítják el.

Szűcs Panni tájékoztatása szerint ezt szeretnék kiterjeszteni az egész fővárosra, 2011 és 2013 között 15 milliárd forint uniós támogatásból valósítanák meg. Jelezte: ahol probléma az, hogy több kukát kellene kihelyezni, ott megmarad a szigetes rendszer. A nagyjából 1000 hulladékgyűjtő sziget száma viszont csökken, és az igényekhez alakítva más helyekre költözik – mondta a szóvivő.

Arra is kitért, hogy 2016-ig, illetve 2020-ig több, a hulladék feldolgozására, újrahasznosítására vonatkozó uniós irányelvet kell teljesítenie a fővárosnak, és ezt csak úgy tudja megtenni, ha időben elkezdi a szelektív gyűjtést.

Az uniós pályázaton a fővárosi önkormányzat a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. bevonásával indul.

(MTI)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.