Hagyó-per: fiktív feladatokat kreáltak

Székelyné Pásztor Erzsébetet, a BKV Zrt. jelenlegi közönségkapcsolati osztályvezetőjét és R. Miklós nyolcadrendű vádlottat hallgatták meg a Hagyó-per tárgyalásán.

WA
2013. 03. 05. 16:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV Zrt. jelenlegi közönségkapcsolati osztályvezetője keddi tanúkihallgatásán kevés érdemi dologra emlékezett a Hagyó Miklós egykori szocialista főpolgármester-helyettes és társai ellen indult büntetőperben a Kecskeméti Törvényszéken. Hadnagy Ibolya tanácsvezető bíró a vádban szereplő szerződésekkel kapcsolatban hallgatta ki a tanút, akinek az ügyész, valamint a vádlottak és védőik is kérdéseket tettek fel.

A tanú szerint például a Well Reklám és PR Ügynökség Kft. – amely a Combino villamosok népszerűsítését vállalta 60 millió forint megbízási díjért – ismert kommunikációs cég, a szerződéssel kapcsolatos iratokat azonban hiányosan találták meg, amikor a közlekedési vállalathoz került.

Hagyó Miklós a február 26-ai tárgyaláson azt mondta, az ő főpolgármester-helyettessége idején költséghatékonyan rendeztek ünnepségeket, eseményeket. „Volt amikor én voltam a Mikulás” – tette hozzá, derültséget kiváltva a tárgyalóteremben.

A tanú a Pont EZ Kft.-vel megkötött szerződésekről csak általánosságban beszélt. A vádirat szerint a szükségtelen szerződésekért – többek között a Hócipő című szarkasztikus kétheti lapban PR-cikkek megjelentetésért, valamint tanulmány elkészítéséért – 12,2 millió forintot fizetett ki a BKV.

R. Miklós nyolcadrendű vádlott hangsúlyozta, a szerződésre szükség volt, mert ha valaki a szatirikus lapot olvasók között akarta a BKV Zrt.-t népszerűsíteni, akkor csak a Hócipő jöhetett szóba.

A tanú szerint bár nem látta, hasznosak voltak a GPS Capital Tanácsadó és Szolgáltató Kft.-vel aláírt megbízási szerződések, amelyeket a vádirat szerint „a BKV Zrt. kormányzati értékelése és megítélésének javítása, lobbistratégia” kidolgozása érdekében kötöttek. A BKV a kormányzati megítélés javítása érdekében kötött szerződésért 32,8 millió forintot fizetett a vádiratban szereplő időszakban a GPS Capitalnek. A teljesítést R. Miklós nyolcadrendű vádlott igazolta.

A Soda Reklám Tanácsadó és Szolgáltató Kft. által készített „tanulmányokra” a tanú szakmai véleménye szerint nem volt szükség.

A vádirat szerint R. Miklós nyolcadrendű vádlott „fiktív feladatot kreált” a cég részére, amelynek az MSZP II. kerületi elnökségi tagja volt az ügyvezetője. A cégnek a kisföldalatti luxusmetróvá pozicionálása, valamint a fogaskerekű vasút népszerűsítése tárgyában készített tanulmányokért összesen 18 millió forintot fizetett ki a BKV Zrt. A DAM Bt.-vel kötött megállapodásra a tanú nem emlékezett – a megbízási szerződést és a tanulmányt a bíróság előtt megtekintette.

A vádirat szerint a szerződést Antal Attila harmadrendű vádlott kötötte meg a DAM Bt. kültagjával, aki korábban a Hagyó Miklós által vezetett XII. kerületi MSZP-szervezetnek volt a tagja. A fiatalok bliccelés elleni kampányáról szóló tanulmány készítéséért összesen 5,7 millió forintot fizetett a BKV Zrt.

A per tanúkihallgatással folytatódik március 7-én. A vád szerint Hagyó Miklós L. Ottóval, a főpolgármester-helyettesi kabinet kommunikációs tanácsadójával és H. Évával, a BKV Zrt.-hez tartozó DBR Metro sajtóreferensével – saját vagy ismeretségi körük anyagi és gazdasági érdekeinek jogtalan előmozdítása érdekében – 2007 és 2009 között a BKV-vezetőknek olyan utasításokat adott, döntéseiket pedig oly módon befolyásolta, hogy a BKV számára hátrányos döntéseket hozzanak, ilyen szerződéseket kössenek.

A főügyészség szerint a Hagyó Miklós vezetésével működő bűnszervezet 2008 augusztusáig 1,49 milliárd forintnál nagyobb vagyoni hátrányt okozott a BKV-nak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.