Az érdekvédelmi szervezet országos választmányának döntéséről Mendrey László elnök hétfőn tájékoztatta az MTI-t. A PDSZ elnöke azt írta, az országos választmány egyhangú szavazással támogatta, hogy függesszék fel a sztrájkfelhívást arra az időre, amíg zajlanak az Emberi Erőforrás Minisztériumának tárgyalódelegációjával – a pedagógus-álláshelyek számát a szakszervezet szerint súlyosan veszélyeztető, új típusú munkaidő-beosztás témakörében – újrainduló tárgyalások.
Az országos választmány az egyeztető tárgyalások azonnali megkezdését, és legfeljebb tíz munkanap alatt történő befejezését javasolja – áll a közleményben. Mendrey László jelezte: a tárgyalásokat kezdeményező levelüket eljuttatják az illetékesekhez.
Április 4-én az Emmi arról tájékoztatta az MTI-t, hogy Gaskó Istvánnak, a Liga Szakszervezetek elnökének kezdeményezésére és részvételével megbeszélést folytatott Balog Zoltán miniszter, Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár és Mendrey László, a PDSZ elnöke. A tanácskozás eredményeként a felek megállapodtak abban, hogy ismét tárgyalóasztalhoz ülnek a PDSZ által aggályosnak tartott kérdés, a pedagógusok új munkaidő-számításának ügyében.
A megállapodás értelmében Mendrey László vállalta, hogy kezdeményezi a PDSZ pedagógussztrájkra szóló felhívásának visszavonását. Az érettségi vizsgákat ennek értelmében nem veszélyeztetheti a korábban meghirdetett esetleges munkabeszüntetés – írta a szaktárca. Kitért arra: az Emmi és a PDSZ egyaránt törekedni fog arra, hogy lehetőleg megegyezés szülessen közöttük. Az újranyitott tárgyalások kapcsolódnak a korábban megállapodást kötött öt pedagógus-szakszervezettel folytatott egyeztetésekhez – jelezte a minisztérium.
Mendrey László később az MTI-nek úgy nyilatkozott: „rugalmas elmozdulás” történt mindkét fél részéről, ami lehetővé teszi, hogy a fennálló konfliktust ne erőből, hanem tárgyalásos úton oldják meg. Az érdekvédő úgy fogalmazott: módosították a sztrájkkövetelésüket, és egy vitás pont maradt. Ha meg tudnak állapodni a pedagógusok munkaidejének új típusú szervezésében, abban, hogy a mostani törvényi szabályozást egy általuk is elfogadható váltsa fel, akkor a sztrájkkövetelés okafogyottá válik – mondta. Ez az álláshelyek és a tanítás biztosítása szempontjából egyaránt kiemelt jelentőségű – tette hozzá, hangsúlyozva: nemcsak a pedagógusokról van szó, hanem a tanítás minőségéről is.