Budapest felett az ég: augusztustól éjszakai-hajnali repülési tilalom lesz

Augusztustól bevezetik az éjszakai repülési tilalmat Budapest felett éjfél és hajnali öt óra között, a mélyalvási időszakban tervezetten nem szállhatnak majd fel és le repülőgépek a Liszt Ferenc-repülőtéren.

Magyar Nemzet
2019. 04. 24. 11:12
null
A túl hangos gépeknek büntetést kell majd fizetniük, a befolyó pénzt a lakosság kapja zajvédelemre Fotó: Katona Vanda
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Augusztustól bevezetik az éjszakai repülési tilalmat Budapest felett éjfél és hajnali öt óra között, a mélyalvási időszakban tervezetten nem szállhatnak majd fel és le repülőgépek a Liszt Ferenc-repülőtéren. Az erről szóló megállapodást Tarlós István főpolgármester és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter jelentette be tegnap. A főváros első embere megjegyezte: lehetnek rendkívüli helyzetek, amikor abban az időszakban is leszállási lehetőséget kell biztosítani repülőgépeknek. Azt is bejelentette, hogy a hajnali öttől reggel nyolc óráig terjedő időszak kérdését is meg fogják vizsgálni.

Palkovics László a repülési tilalom kapcsán leszögezte, hogy augusztustól 0 és 5 óra között manővert Budapest felett nem lehet majd tervezni. Az innovációs és technológiai miniszter arról is beszélt, ha a le- és felszálló gépek zajszintje meghaladja a határértéket, akkor azért az adott légitársaság felelősséggel tartozik. – A szankciókból befolyó összegeket részben a zajmonitorrendszer fejlesztésére, nagyobb részben pedig a lakossági zajszigetelési programra fordítják – mondta.

A túl hangos gépeknek büntetést kell majd fizetniük, a befolyó pénzt a lakosság kapja zajvédelemre
Fotó: Katona Vanda

Palkovics László kitért arra is, hogy a Közlekedéstudományi Intézet és a Budapest Airport mérései egymásnak megfeleltek, de azt is megállapították, hogy bizonyos zajmérő helyeket át kell helyezni. Mint mondta, szeretnék azt is, hogy a Budapestre repülő légitársaságok lehetőség szerint olyan gépeket használjanak, amelyeknek a zajterhelése kisebb.

– Ebben a Wizz Air élen jár, hiszen a flottájának legutóbb átadott gépei feleakkora zajt produkálnak, mint a korábban általuk használtak – tette hozzá Palkovics László.

A sajtótájékoztatón szóba került a ferihegyi repülőtér megközelítésének kérdése is. Tarlós István elmondta: a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának napirendjén szerepel a repülőtérre vezető gyorsforgalmi út megújítása, ami várhatóan a következő önkormányzati ciklusban valósulhat meg. Palkovics László közölte: folyik a repülőtér kötött pályás megközelítésének vizsgálata is. Két koncepció van: az egyik a meglévő vasúti infrastruktúra használatával érné el a repülőteret, a másik egy közvetlen, direkt megközelítés.

Emlékeztetőül: a repülőtér zajterhelésének ügye nemrég került ismét a figyelem középpontjába Budapesten. Felmerült az is, hogy vidékre, esetleg Kecskemétre költöztetnék a fapadosokat, ám ebből vélhetően semmi sem lesz.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.