Zuhanórepülésben az RTL nézettsége

Múlt héten a Duna TV és a TV2 is kenterbe verte a Celebrandival bukó csatornát, a teljes lakosság körében már alig tudnak a legjobb húsz közé kerülni.

Magyar Nemzet
Forrás: Port.hu2023. 08. 24. 16:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem tudott labdába rúgni az RTL a múlt héten a hazai televíziók nézettségi versenyében – adta hírül a Port.hu. A csatorna zászlóshajónak szánt, Celebrandi című műsora is jóval a várakozások alatt teljesített, a múlt heti adásai voltak az évad záró epizódjai. A gyenge nézettség tükrében egyáltalán nem biztos, hogy készül belőle újabb évad. 

A sikertelenséget tetézte, hogy az eddig hétről hétre minimálisan növekvő nézőszámot mutató tendencia a legutolsó héten már nem tartott ki, ugyanis mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében kevesebben nézték a záróepizódokat, mint az előző hetieket.

Az előző héten a fiatalok körében átlagosan 104 ezren néztek egy adást 12,7 százalékos közönségarány mellett, a múlt héten ez már csak 99 ezer lett, a közönségarány pedig 11,9 százalék. A teljes lakosság körében az előző heti átlagos nézőszám 261 ezer volt, ami múlt hétre 231 ezerre csökkent. A közönségarány 8,4 százalékról 7,6 százalékra esett vissza.

Az RTL a teljes lakosság körében már jóformán labdába sem rúg: 

a múlt héten a 17 legnézettebb műsor a TV2-é volt, csupán a 18. helyre tudta felküzdeni magát a hét legnézettebb RTL-es műsora, a szerdai RTL Híradó. Ebben a célcsoportban csak az RTL hírműsorára van kereslet, a következő RTL-es műsor a listán, ami nem híradó, a 38. helyen végzett szerdai Fókusz adása volt. Eközben a TV2 behúzta a délutáni műsorsávot is Az aranyifjú című szappanoperával, és itt még a Zsákbamacska ismétlései is jobban muzsikáltak az RTL-es A mi kis falunk ismétléseinél, melyek között nem szerepelt egy árva rész sem a legnézettebb ötven műsor között.

Az RTL szénája nem igazán áll jól a kereskedelmi célcsoportban sem, 

ahol szintén a TV2 van jobb helyzetben, második, harmadik lett egy-egy Szerencsekerék-adás, a harmadik, negyedik helyen pedig egy-egy Tények-adás végzett, viszont itt a hét hatodik legnézettebb műsoraként a keddi RTL Híradó ért célba, ezt követi hetedik helyen a csatorna szerdai hírműsora. Ebben a célcsoportban csupán a huszadik helyen ért célba a hét legnépszerűbb Celebrandi-adása, ami meglepő módon nem a pénteki, hanem a keddi lett. Ez is azt látszik alátámasztani, hogy a nézőket nem igazán érdekelte a műsor végkimenetele.

A mi kis falunk ismétlései is gyengébben szerepeltek az előző hetekhez képest, és a TV2-n újraindult Zsákbamacska-ismétlések már majdnem annyi nézőt vonzanak, mint az RTL sorozatának újrája. Ez pedig azt is jelenti, hogy a fiatalok körében is erősíteni tudott a TV2, mert a főműsoridőben mért közönségarányok így alakultak: TV2: 13,5 százalék, RTL: 11 százalék.

A múlt hetet egyébként a Duna Tv nyerte a tűzijáték közvetítésével: a teljes lakosság körében 954 672-en voltak kíváncsiak a látványosságra, ami az éppen tévét nézők 29,3 százaléka. A fiatalok közül 248 027-en nézték az ünnepi adást, a közönségarány itt 25 százalékos lett, azaz az éppen tévét nézők közül minden negyedik ember választotta a szórakozásnak ezt a formáját. A második helyet mindkét célcsoportban a Szerencsekerék szerezte meg, aminek szinte mindegyik adása az első tíz helyezett közé tudott kerülni a teljes lakosság és a fiatalok körében is.

Borítókép: Az RTL Klub székháza ( Fotó: Móricz-Sabján Simon)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.