A magyar választók jelentős többsége (hatvan százalék) elégedetlen a Demokratikus Koalíció árnyékkormányával, szerintük az elmúlt egy évben rosszul teljesített Gyurcsány Ferenc politikai formációja. Ezt a lesújtó véleményt csak megerősíti a tény, miszerint a megkérdezettek közel kétharmada (64 százalék) úgy véli, az árnyékkormány nem több egy kommunikációs trükknél – derül ki az Alapjogokért Központ lapunkhoz eljuttatott, aktuális, országosan reprezentatív közvélemény-kutatásából.
Mint írják, hétvégén ünnepelte fennállásának 12. évfordulóját Gyurcsány Ferenc pártja, a Demokratikus Koalíció, mely egy éve hozta létre saját brandjét, az árnyékkormányt, aminek eredeti célja egy koherens kormányzati program megalkotása volt. A baloldali közbeszédet is csak mérsékelten érdeklő árnyékkormányzással Gyurcsány Ferenc pártja egészen odáig ment, hogy az igazi Kormányinfó mintájára, nagyjából kéthetente árnyékkormányinfókat tartott.
Érdektelenségbe fulladt a Gyurcsányi projekt
A kezdeti lendület hamar érdektelenségbe fulladt, egy év elteltével pedig már a magyarok többsége (hatvan százalék) nemcsak elégedetlen a formáció tevékenységével, hanem közel kétharmaduk (64 százalék) egyenesen egy politikai reklámterméknek, kommunikációs trükknek tartja. Erős visszajelzés a Gyurcsány párt számára, hogy még az ellenzéki összefogás szavazóinak harmada, valamint a „rendszerkritikusnak” kikiáltott fiatalok (18–29 évesek) 58 százaléka is úgy véli, rosszul teljesített a DK politikai brandje.
Az Alapjogokért Központ szerint csak tetézi az eredménytelenséget, hogy a magukat centrumszavazóként identifikálókat sem sikerült megszólítani, ugyanis 58 százalékuk kommunikációs trükként gondolt a Gyurcsány párt formációjára.