Több mint egymilliárdért árulják az ország legdrágább használt autóját

A McLaren a Formula–1-es csapata mellett számos történelmi jelentőségű utcai autót hozott létre. A McLaren P1 hipersportautót a 90-es években bemutatott legendás F1 utódjának szánták, és a hihetetlen, 1995-ös 24 órás Le Mans-i győzelmük 20. évfordulójára készítették a GTR változatot, amelyből csupán 58 darabot gyártottak. Közülük az egyiket hazánkban is árulják, ez az ország legdrágább használt autója.

2025. 07. 29. 19:14
Jelenleg Németországban áll az ország legdrágább használt autója (Fotó: Autoscout)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A McLaren mint autógyártó története 1992-ben kezdődött, amikor elkezdték gyártani a 618 lóerős, mindössze 1140 kilogrammos F1 névre hallgató típust, ami akkoriban a világ leggyorsabb szériagyártású autója volt, a maga óránként 386 kilométeres csúcssebességével – idézte fel a Feol. Az elképesztő teljesítménye ellenére a gyártó nem versenypályára szánta a járművet, azonban néhány privát csapat megkereste a wokingi gyártót, hogy készítsenek versenyváltozatot a típusból. 1995-ben kilenc darab McLaren F1 GTR variánst gyártottak le, amelyből hatot beneveztek az abban az évben tartott 24 órás Le Mans-i autóversenyre, ám ekkor a verseny előtt pár héttel a japán milliárdos Motokazu Sayama megkereste az angolokat, hogy indítsanak egy hetedik autót is, amelynek minden pluszköltségét ő fizeti.

Az együttműködési szerződésben rögzítették, hogy Sayama megtarthatja a versenyautót, kivéve, ha megnyeri a viadalt a három pilótával felálló 59-es rajtszámú egység. Erre ekkor szinte semmi esély nem volt, hiszen a csapatot csak ezután kezdte el szervezni az üzletember, ám óriási csoda folytán a hetek alatt összerakott gárda végül megnyerte a legendás autóversenyt. Így Sayama hoppon maradt, ám később a McLaren kárpótlásul készített a számára a győztes autóhoz nagyon hasonlító utcai változatot, teljesen ingyen. 2015-ben a diadal 20. évfordulójának emléket állítva készítették el a McLaren P1 GTR változatát.

Az 58 legyártott példányból jelenleg kettő van eladósorban, ebből az egyiket hazánkban is hirdetik 1,2 milliárd forintért,

amivel jelenleg kiérdemli Magyarország legdrágább használt autója címét.

A 2015-ben bemutatott McLaren P1 GTR-t annak idején nem vásárolhatta meg akárki. Csak azoknak az érdeklődőknek adtak el belőle, akik már rendelkeztek egy alap P1-essel. Mivel abból a típusból is keveset adtak el, várható volt, hogy nem állnak sorban majd a különleges autóért. Végül 58 darab talált gazdára a 4.0 literes V8-as, ikerturbós 1000 lóerős hibrid motoros gépjárműből. Az autó különlegessége, hogy lényegében ez egy utcai használatra „lebutított” versenyautó, csak azoknak a minimális elvárásoknak felel meg, ami miatt utcán is lehet használni. Emiatt rendelkezik gyárilag beépített bukócsővel, karbon versenyülésekkel, állítható felfüggesztéssel és minden olyan funkcióval, amely a versenypályán elengedhetetlen.

 

Megér több mint egymilliárdot az ország legdrágább használt autója?

Jelenleg két helyen árulják a szóban forgó 2016-ban forgalomba helyezett McLaren P1 GTR-t, mindössze 3250 kilométerrel az órájában. Az egész Európát lefedő Autoscout.com-on 2,8 millió euróért árulják, ami mai árfolyamon számítva 1,1 milliárd forint. Magyarország legnépszerűbb használt autó hirdetési weboldalán valamivel drágábban, 1,23 milliárd forintért kínálják eladásra, amelybe valószínűleg belekalkulálhatták az esetleges árfolyamromlást is.

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

Borítókép: Jelenleg Németországban parkol az ország legdrágább használt autója (Forrás: Autoscout)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.