Példaképek

Az elmúlt két évtizedben nyolcvan-egynéhány általános/középiskolai kémiatanár tapasztalta meg, hogy a diákokon, szülőkön, kollégákon kívül egy külső grémium is elismeri a munkájukat.

2019. 11. 14. 8:44
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hír: huszadik alkalommal adták át a Magyar Kémiaoktatásért díjat. Az elmúlt két évtizedben nyolcvan-egynéhány általános/középiskolai tanár tapasztalta meg, hogy a diákokon, szülőkön, kollégákon kívül egy külső grémium is elismeri a munkájukat. (Az alapítók egy évvel megelőzték a Rátz Tanár Úr Életműdíj létrehozóit. Az utóbbi kitüntetés szintén díjazza a kémiatanárokat.) A Richter Gedeon Alapítvány a Magyar Kémiaoktatásért kuratóriuma idén Bartal Mónikának (Szabó Gyula Alapiskola, Dunaszerdahely), Kalocsai Ottónak (Gödöllői Török Ignác Gimnázium), Kussinszkyné Takács Ildikónak (Deák Téri Általános Iskola, Sopron), Petz Andreának (Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma és Kollégiuma, Pécs) és Rakota Edinának (Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest) ítélte az elismerést.

Ami a hír mögött van: a díjátadó különlegessége, hogy egykori, illetve jelenlegi diákok laudálják tanáraikat. Ilyenkor derül ki, hogy nem elég a reakciók elmagyarázása, szemkápráztató kísérletek bemutatása, ha a katedra túloldalán álló nem ad példát emberségből, becsületből, kitartásból, akkor egy a sok közül. A mostani díjazottakat nem csak kollégák, diákok ajánlották. Egyiküket volt egyetemi tanára tartotta az elismerésre érdemesnek, egy másikat az a család, amelyiknek a gyerekét ő vezette be a kémia olykor gyötrelmesen szép világába.

Bartal Mónika bevallotta, hogy számára öröm tehetséges diákokkal foglalkozni, mert ösztönző a hozzáállásuk. Kalocsai Ottó hitvallása szerint csak azt tudja megszerettetni a tanulókkal, amit ő is szeret és őszinte lelkesedéssel művel. Kussinszkyné Takács Ildikó egyformán fontosnak tartja a gyenge képességű, hátrányos helyzetű és a kiemelkedően tehetséges gyermekekkel való foglalkozást. Petz Andrea szerint a tanárnak két embert kell legyőznie: a diákot, hogy tanulni és tudni akarjon, és önmagát, hogy türelemmel és magas színvonalon tanítson. Rakota Edina nem szeret, de mer tévedni, mert ilyenkor megtapasztalja, hogyan lehet helyrehozni és továbblépni.

Megszívlelendő üzenetek kezdőknek és haladóknak, diákoknak és szülőknek. Mindenkinek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.