Pótlóbuszok járnak Debrecen és Balmazújváros között csütörtöktől decemberig

A Debrecen-Füzesabony (108-as) vasútvonalon csütörtöktől várhatóan december 14-éig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok, Balmazújváros és a megyeszékhely között pótlóbuszok szállítják az utasokat – közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága kedden az MTI-vel.

Forrás: MTI2019. 05. 01. 8:45
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasúti személyszállítás autóbuszos helyettesítése a debreceni észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztéséhez szükséges kavics- és kőszállítások miatt szükséges. A térség fejlesztésének köszönhetően – ott épül fel a BMW debreceni autógyára is – sok ezer új munkahely létesül – írták.

A szállításokat végző Rail Cargo Hungaria (RCH) a ki- és átrakodásokhoz Macs állomás teljes vágánykapacitását igénybe veszi. A vasúti kőszállítás révén legalább 22 ezer nehézgépjármű-fuvartól mentesül a közúthálózat.

A munkálatokat régészeti feltárások előzték meg, amelyek sikeres lezárása után májustól megkezdődhet a szállítás.

A tervezett munkák idején – a stabil menetrend és a kiszámítható csatlakozás biztosítása érdekében – a vonatpótló buszok menetideje Debrecen és Balmazújváros között csak minimálisan változik a vonatokéhoz képest, a kényelmes átszállásra tíz perc áll majd rendelkezésre.

A Debrecenből Hortobágyra 13.55-kor és a Hortobágyról Debrecenbe 15 órakor induló vonat helyett a teljes útvonalon pótlóbusz viszi az utasokat, a buszok Kónya megállóhelyen azonban nem állnak meg.

Kerekesszékes utazásra is lesz lehetőség, ehhez – az eddigi gyakorlatnak megfelelően – legalább 48 órával előbb értesíteni kell a vasúttársaságot.

Macs állomáson naponta három tehervonatról fognak lerakodni, emiatt nincs lehetőség személyvonatok közlekedésére. Az összesen 400 ezer tonna zúzott kő és 200 ezer tonna kavics vasúti szállítása jóval környezetbarátabb a közútihoz képest.

A legközelebbi, a célnak megfelelő bányák 150 kilométerre vannak, onnan közúton legalább 22 ezer nehézgépjármű-fuvarra lenne szükség. Ezek a járművek együttesen öt tonna üvegházhatású széndioxidot termelnének.

Óriási terhelést jelentene az útvonalak menti településeken élők számára a forgalom az utak nagymértékű romlása és a környezeti károk miatt. A torlódások és a balesetek száma is valószínűleg növekedne.

A MÁV közleménye szerint az észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztésének része az is, hogy az érintett 108-as vasútvonalat villamosítják. A beruházás teljes befejezése után az utasok sokkal korszerűbb vasúti szolgáltatást vehetnek majd igénybe Debrecen és Balmazújváros között.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.