Tavaly több könyvet vásároltak a britek, ami az ágazati szakértők szerint azt mutatja, hogy a koronavírus-járvány alatt az emberek újra rájöttek, hogy szeretnek olvasni.
Súlyos hiba miatt vált kis híján végzetessé a Budapestről induló repülő útja

Tavaly több könyvet vásároltak a britek, ami az ágazati szakértők szerint azt mutatja, hogy a koronavírus-járvány alatt az emberek újra rájöttek, hogy szeretnek olvasni.
A szépirodalmi és nem szépirodalmi művek iránti kereslet is megugrott, a hangoskönyvek eladása pedig 37 százalékkal nőtt. Az oktatással kapcsolatos könyvek eladásai azonban visszaestek, mivel az iskolák hónapokig zárva voltak – idézte a Brit Kiadók Szövetségének közleményét a BBC News.
Stephen Lotinga, a szövetség vezetője szerint tavaly sokan ismét ráébredtek, hogy szeretnek olvasni, a kiadók pedig képesek voltak olyan szórakoztató és elgondolkodtató könyveket szállítani, amelyekre szükség volt. Ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy számos kis kiadó, oktatási könyvek kiadásával foglalkozó vállalat és sok könyvesbolt számára is nagyon nehéz volt a tavalyi év.
A szövetség szerint a teljes brit könyvkiadási forgalom – beleértve a fogyasztói, oktatási és tudományos kiadványokat – 2020-ban két százalékkal, 6,4 milliárd fontra (2672 milliárd forintra) emelkedett.
A fogyasztói piac különösen jól teljesített, a szépirodalmi könyvek értékesítése 16 százalékkal, a nem szépirodalmiaké négy százalékkal nőtt. Ebből a nyomtatott kiadványok forgalma 1,7 milliárd fontot (710 milliárd forintot) tett ki, ami négyszázalékos növekedés, míg a digitális kiadványoké 418 millió fontot (174 milliárd forintot), ami 24 százalékos növekedést jelentett.
A borítókép illusztráció
Hasznos tanácsok a megújuláshoz, hogy élvezhessük a tavaszt
Ahhoz, hogy ön igazán élvezni tudja a meleget és a fényt, elengedhetetlen a megújulás. Nem kell nagy dolgokra gondolni: egy kis változtatás a hétköznapokban már segít, hogy újra kiegyensúlyozott és vidám legyél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.