Mindenki jól járt az euróval?

A McKinsey tanácsadó vállalat tanulmánya szerint az euróövezet minden egyes tagja profitált a közös deviza bevezetéséből.

BL
2012. 01. 10. 14:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem csak Németországnak származott előnye a közös deviza bevezetéséből, de „gazdasági erejük függvényében más országok még nagyobb előnyt húztak” – mutatott rá Frank Mattern, a McKinsey németországi igazgatója a napilap keddi számában megjelent cikkben. A mérleg még Portugália és Görögország esetében is pozitív, mivel az euró nélkül mindkét „krízisország” GDP-je alacsonyabb lett volna 2010-ben.

A McKinsey tanulmánya szerint az euró 2010-ben 332 milliárd euróval növelte a „jólétet” az euróövezet 17 tagországában, ami az euróövezeti GDP 3,6 százaléka. Az összeg fele Németországra, a legnagyobb európai gazdaságra esik.

A legnagyobb hasznot a tanulmány szerint Ausztria húzta az euró bevezetéséből, ahol a közös deviza 2010-re 7,8 százalékkal növelte a GDP-t. A második helyen Finnország áll 6,7 százalékos GDP-javító aránnyal, Németország pedig 6,4 százalékkal a harmadik a rangsorban. Amint azt Frank Mattern a cikkben hangsúlyozta, „a devizaunió védelme minden egyes euróövezeti tagország érdekében áll”.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.