A fejlesztés szükségességére hívta fel a figyelmet Völner Pál

Nemzetközi összehasonlításban Magyarországon jelentős a közforgalom aránya a városi és elővárosi közlekedésben.

TK
2012. 11. 08. 16:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Völner Pál a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) szervezte X. Európai Közlekedési Kongresszuson a városi és elővárosi közlekedés előnyei közé sorolta a budapesti és több nagyvárosban meglévő kötöttpályás hálózatot, ugyanakkor a gyengeségek között említette a hatásos ellenőrzést akadályozó egységes jegyrendszer, az integrált utazási láncok hiányát, valamint az elöregedett járműállomány heterogén összetételét. Magyarországon a helyi közforgalomban mintegy 3 ezer autóbusz közlekedik, ezek átlagéletkora 15, Budapesten 18 év – jegyezte meg az államtitkár.

Völner Pál hangsúlyozta: a személyszállítási törvény kiemelten kezeli a közösségi közlekedés hosszú távon kiszámítható finanszírozásának megteremtését. Ezt szolgálja például az, hogy a szolgáltatókkal kötendő új közszolgáltatási szerződések 10 évre szólnak majd – fűzte hozzá. Az államtitkár kitért arra, hogy 2013. július 1-jétől a megtett úttal arányos elektronikus díjrendszert vezetnek be, a rendszer kiépítéséhez szükséges eszközök beszerzéséhez a forrást a központi költségvetés biztosítja, a bevételek is a büdzsébe folynak majd be.

Az új rendszerben kizárólag a tehergépkocsik fizetnek a megtett távolsággal arányosan az autópályákon, autóutakon, egyes külterületi főútszakaszokon, összesen 6318 kilométeren. A személygépkocsik és autóbuszok a jelenleg is működő e-matricás rendszerben maradnak – mondta Völner Pál.

Schváb Zoltán, az NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkára hangsúlyozta, hogy az európai és a magyar közlekedésbiztonsági célkitűzések azonosak. Az Új Széchenyi Tervben a közlekedésbiztonságra 50 milliárd forint áll rendelkezésre, amelyből 38 milliárd forint felhasználását már lekötötték. A helyettes államtitkár elmondta: megkezdődött a Nemzeti Közlekedési Stratégia kidolgozása. Ebben egyebek mellett megfogalmazzák, hogy 2030-ra a 300 kilométer feletti közúti áruszállítások 30 százalékát, 2050-re több mint felét vasútra, vízi útra terelik.

Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója kiemelte: a repülőterek a gazdasági fejlődés motorját jelentik, a településekkel való kapcsolatukban a repülés biztonsága és a zajterhelés csökkentése különösen fontos. A HungaroControl a repülés biztonsága tekintetében a nemzetközi élvonalba tartozik, a zajterhelés csökkentése érdekében pedig technológiai fejlesztéseket hajtanak végre, hogy a lakosság elfogadja a repülőtér jelenlétét – mondta a vezérigazgató.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.