Elmondta, a korábbi, közel 60 milliárdos árbevétel „a válság hatására csaknem megfeleződött”, amit az elmúlt években 10 százalék fölötti növekedés követett. „Ha a világ nem omlik össze az év hátralévő részében, akkor ez az ütem megmarad 2012-ben is” – fogalmazott. A Rába Nyrt. 2011-re vonatkozó éves jelentése szerint a holding nettó árbevétele 35,77-ről 39,379 milliárd forintra emelkedett, adózás utáni eredménye mínusz 859 millióról 455 milliós pozitívumba fordult, miközben a mérlegfőösszeg 32,042 milliárdról 35,777 milliárdra emelkedett.
Az elnök-vezérigazgató sikeresnek nevezte az átpozicionálást, amelynek értelmében a cég fő piaca Európa lett, itt a társaság gyakorlatilag visszatért a válság előtti értékesítési szintre. Ez nem mondható el viszont a teljes forgalom 95 százalékát kitevő három fő piac közül a másik kettőről, Amerikáról és a FÁK-országokról.
A gazdasági válság kitörését megelőzően, valamint a Mercedes-beruházás indulása előtt is a hazai GDP mintegy tizedét adta a járműipar – jegyezte meg a szektor fontosságára utalva az elnök-vezérigazgató. Pintér István kitért arra is: a néhány éve végrehajtott portfóliótisztítás és vevőre fókuszálás eredményeként legnagyobb, futómű-üzletágukban 300-400-ról egy tucatra csökkent a vevőik száma, miközben a forgalmat megduplázták.
Az autóbuszalváz-fejlesztésről Pintér István úgy nyilatkozott: ezt „régi magyar szerelemként” tartotta meg a Rába, miközben áttekinti, hogy a jármű üzletágban milyen további termékekre lehet igény a hazai piacon. „Ebben a folyamatban még nem jutottunk el a konklúzióhoz” – fogalmazott az elnök vezérigazgató. Szavai szerint a társaság annak köszönhetően engedhet meg magának nagyobb fejlesztési programokat, hogy az elmúlt években az árbevétel „kergetéséről” átállt a profitgenerálásra.
Tervek, eredmények a Rábánál
A társaság október 24-ei közleménye szerint erőteljesen növeli speciális tehergépjármű-futóműveinek amerikai értékesítését a Rába. Ismert, áprilisban hagyta jóvá az Európai Bizottság versenyhatósága a Rába Járműipari Holding Nyrt. részvényeinek felvásárlását. A magyar állam a tranzakció versenyhatósági engedélyezését követően összességében 73,67 százalékos tulajdonrészt szerzett meg a Rába Nyrt.-ben, ami 76,97 százalékos szavazati arányt biztosít a járműipari cégben. A decemberben lezárult üzlettel az mno.hu is foglalkozott.
„A Rába állami tulajdonba való visszatérésével a nemzeti gépipar megteremtése irányában a kormány komoly lépéseket tett” – közölte korábban Szijjártó Péter. A Rába Járműipari Holding Nyrt. adózott eredménye 159,3 millió forint volt 2012 első félévében, 37 százalékkal alacsonyabb, mint az előző év azonos időszakában.