A forgalomba helyezés – amelyet hétfőn egy utolsó helyszíni szemle előz meg – azért ideiglenes, mert az ófehértói mérnökségi telep csak májusban készül el. Mint Loppert Dániel kifejtette, addig az üzemeltetést az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. a Magyar Közút nyíregyházi telepéről látja el. Ez azzal jár, hogy az ÁAK kiemelten, több kocsival vizsgálja az új autópálya-szakasz forgalmát.
Az M3-as nyíregyházi végpontját és az új szakasz összekötését kétszer két forgalmi sávval oldotta meg a NIF: az egymáshoz közeli két csomópont gyűjtő-elosztó sávjait használja ideiglenes összeköttetésre a beruházó.
A 33,8 kilométer hosszú autópálya-szakasz az Új Széchenyi Terv keretében, 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrás segítségével, nettó 31,9 milliárd forintért épült meg. Az új szakasz vége Őr községnél csatlakozik a 49-es számú főúthoz, amely a Csengersima–Pete közötti magyar–román határállomást kapcsolja a sztrádához.
A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr–Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére is megjelent már október elején a közbeszerzési kiírás, és beérkeztek a kivitelezői ajánlatok. Őr után Vásárosnaményig, 11 kilométer hosszon szintén kétszer két sávos, plusz leállósávval rendelkező sztrádarész épül.
Az M3-as autópálya Vásárosnamény utáni, az ukrán határig történő majdani kiépítése attól függ, hogy Ukrajna hogyan halad gyorsforgalmi úthálózatának kialakításával és hogy mikor éri el az ottani sztráda a magyar határszakaszt.