Újabb mélyponton áll a dízelautók népszerűsége: tavaly a forgalomba helyezett új személygépkocsik mindössze húsz százaléka működött gázolajjal a JóAutók.hu szerint. Hetedik éve tart a dízelautók visszaszorulásának trendje a hazai autópiacokon. Ez idő alatt az arányuk a forgalomba helyezett új személyautók körében 46-ról húsz százalékra zuhant, miközben az importált járművek közötti részarányuk 66-ról 46 százalékra csökkent.
A vásárlók preferenciájának megváltozását jól mutatják a portál keresési statisztikái. Tavaly az üzemanyag szerinti személyautó-kereséseknek mindössze 21 százaléka irányult dízelautókra, miközben a benzines keresések aránya 56 százalék volt. Az oldalon szereplő autóhirdetések nyomán pedig a benzines autókat hirdetők átlagosan csaknem kétszer annyi telefonos érdeklődésre számíthattak, mint dízelautót hirdetők. A gázolajtól elpártolók egyre nagyobb része ugyanakkor már nem a benzines, hanem a részben vagy egészben elektromos hajtású járművek irányába mozdul: a keresések 23 százaléka ezt a szegmenst célozza. Bár a jelenlegi árak még a kapcsolódó támogatások mellett is sok lehetséges vásárlót visszatartanak az alternatív hajtású járművektől, azok térnyerése folyamatos: míg 2018-ban 7700, részben vagy teljesen elektromos új autót adtak el Magyarországon, tavaly ez a szám már meghaladta a 12 100-at, ami a teljes újautó-értékesítés nyolc százalékát teszi ki.