Megkerülhetetlen szereplővé válik hazánk a vasúti árufuvarozásban

Palkovics László: A vasúti pályakorszerűsítésekre és járműbeszerzésekre szánt több mint 6000 milliárd forint a hazai iparnak is páratlan lehetőségeket teremt.

Magyar Nemzet
2021. 04. 16. 14:40
null
Budapest, 2015. július 15. Tehervonatok a Ferencváros Keleti rendező pályaudvaron 2015. július 15-én. MTI Fotó: Máthé Zoltán Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A vasúti pályakorszerűsítésekre és járműbeszerzésekre szánt több mint 6000 milliárd forint a hazai iparnak is páratlan lehetőségeket teremt – fogalmazott Palkovics László innovációs és technológiai miniszter pénteken Sopronban, a magyar–osztrák vasúttársaság vezetőivel való egyeztetésen. A miniszter kifejtette, hogy a kormány a közelmúltban több ágazati stratégiai dokumentum elfogadásával a vasutat állította a következő egy-másfél évtized közlekedésfejlesztési erőfeszítéseinek a középpontjába. A kötött pályás infrastruktúra és gördülőállomány rendkívüli ütemű korszerűsítésének a magyar fejlesztői, gyártói és beszállítói kapacitások bővítésében is hasznosulnia kell.

A kormány a közelmúltban a vasutat állította a következő egy-másfél évtized közlekedésfejlesztési erőfeszítéseinek a középpontjába. Fotó: MTI/Máthé Zoltán

– A magas hazai hozzáadott értékű, exportképes gyártási képességek kiépítésével Magyarország regionális járműgyártói bázissá válhat – mondta a miniszter. Az iparfejlesztési program vasúti kompetencia-központ létesítését is előirányozza. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium az egyik első intézkedésként javaslatot készít a szakirányú oktatás lehetséges helyszíneiről, eszközigényéről a felsőoktatásban és a szakképzésben. A Nemzeti kutatási, fejlesztési és innovációs alap keretösszegének megemelésével vasúti pálya- és járműfejlesztésekhez kapcsolódó célzott kutatásokhoz is forrást biztosíthat a tárca.

Palkovics László kiemelte: stratégiai cél, hogy Magyarország Közép-Európa teherfuvarozási, logisztikai és elosztó központjává váljon. Ennek érdekében az Európa és Ázsia közötti áruforgalom minél nagyobb hányadának hazánkon keresztül kellene elérnie úti célját. E törekvés valóra váltását szolgálja a Budapest–Belgrád vasútvonal felújítása és kapacitásbővítése, és ezért indult meg a magyar fővárost délről elkerülő V0 teherforgalmi vasútvonal előkészítése is.

A 2011-es alapítású GYSEV Cargo jelenleg az egyetlen állami tulajdonú vasúti áruszállító vállalat Magyarországon. A hazai tehervasúti piac második legnagyobb szereplője a kormány természetes szövetségese az ágazati célok valóra váltásában. A minisztérium és a cég közösen vizsgálják a soproni konténerterminál fejlesztésének, színvonalas közúti kapcsolata létrehozásának lehetőségét. A GYSEV Cargo alkalmas lehet arra, hogy akár az ország más részeiben működő logisztikai központok működtetésében is szerepet vállaljon.

– A GYSEV Zrt.-nél rengeteg sikeres fejlesztés zárult le az elmúlt években, mára már modern járművekkel, legnagyobbrészt villamosított vasútvonalakkal rendelkezünk, magas szintű szolgáltatásokat biztosítunk a személyszállításban és az árufuvarozásban is. Meghatározott stratégiánkhoz illeszkedve rengeteg további fejlesztési tervünk van: szeretnénk tovább növelni szerepünket a regionális és a határon átnyúló személyközlekedésben, kihasználni és fejleszteni az áruszállítási korridorokat és a soproni konténerterminált. Az áruszállítással foglalkozó leányvállalatunk, a GYSEV Cargo Zrt. további piaci térnyerésén dolgozunk – mondta a találkozón Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.