A közlekedési ágazattal szemben elvárás a környezetkímélő technológia alkalmazása

A magyar kormány fokozatosan zöldre váltja a magyarországi közlekedési rendszert – hangsúlyozta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. és a kínai vasúti járműgyártó között létrejött szerződés aláírási ünnepségén, Budapesten.

Forrás: MTI2019. 09. 11. 16:13
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A megállapodás alapján a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Company Ltd. (CRRC ZELC) a Cargo Hungaria számára környezetbarát, kifejezetten árufuvarozásra optimalizált villany-hibrid tolató és nagyteljesítményű vontató mozdonyokat fejleszt és gyárt.

Az államtitkár elmondta, az ITM közlekedési jövőképe szerint 2030-ra a vasúti közlekedésnek műszaki, pénzügyi és környezeti szempontból is fenntarthatóvá kell válnia, a Rail Cargo Hungaria és a kínai vállalat innovatív kezdeményezése fontos előrelépést hozhat ezen a téren – tette hozzá Mosóczi László.

Az államtitkár kiemelte, a kormány számos intézkedése és programja szolgálja a környezetet kevésbé terhelő közlekedési módok, műszaki megoldások térnyerését, és a járműállományok megújítása hozzájárul a klímavédelmi célok eléréséhez, az életminőség javításához.

Az ITM államtitkára felidézte, hogy a következő években részben hazai gyártókapacitásokra támaszkodva 6000 autóbuszt cserélnek le a helyi és helyközi közlekedésben, a fenntartható közlekedés térnyerését segíti az elektromos autózást ösztönző járművásárlási támogatás, a töltőinfrastruktúra-fejlesztési program.

Mosóczi László kijelentette, az innovációs tárca ágazati stratégiai célként kezeli a villamos vontatás folyamatos kiterjesztését, 2010 óta a villamosított vasúti vonalszakaszok összes hossza mintegy 400 kilométerrel, a teljes hálózathoz viszonyítva 36 százalékról 41 százalékra nőtt, ez az arány az előkészítés alatt lévő további fejlesztések megvalósítása esetén 50 százalék lesz, ezzel a villamosított szakaszok hossza 3400 kilométerre növekszik.

Az ITM államtitkára kitért arra, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium a közelmúltban stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Rail Cargo csoport hazai cégeivel, ebben megfogalmazták, hogy törekednek a vasúti árufuvarozás részarányának növelésére a fenntartható fejlődés érdekében.

Mosóczi László elmondta, a Rail Cargo Hungaria és a kínai vasúti járműgyártó cég közös projektje elősegíti Magyarország és Kína gazdasági együttműködésének elmélyítését, és utalt arra, kínai közreműködéssel valósul meg a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése, kétvágányúsítása. Ezzel Magyarország kínálja majd a kínai áruk leggyorsabb szállítási útvonalát a görögországi kikötők és Nyugat-Európa között – tette hozzá az államtitkár.

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke rámutatott arra, hogy a cégcsoport stratégiájának fontos eleme a technológiai fejlesztés iránti elkötelezettség, a környezettudatosság, és ebbe illeszkedik a villany-hibrid mozdonyok beszerzése.

A Rail Cargo Hungaria közleménye szerint a megállapodás értelmében 4 évre bérbe veszik a járműveket, a bérleti szerződés magában foglalja a járművek teljeskörű karbantartásának kiadásait is. Amennyiben a hibrid mozdonyok az elvárt teljesítmény szerint fognak működni, a Rail Cargo Hungaria élhet további bérlési, vagy vásárlási opció lehetőséggel, illetve kedvező feltételekkel rendelhet további 20-20 járművet mindkét típusból.

A tolatómozdonyokkal a Rail Cargo Hungaria Magyarországon lát majd el feladatokat, a vontatómozdonyokat pedig Magyarországon kívül Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Macedóniában, Görögországban, valamint Bulgáriában fogja közlekedtetni.

A kifejlesztendő nagy teljesítményű hibrid üzemű vontató villanymozdonyokba és a tolatómozdonyokba szerelt úgynevezett super last mile battery pack lehetővé teszi majd a haladást egyes felsővezetékkel nem rendelkező szakaszokon. Ilyen esetben a közlekedéshez szükséges energiát az akkumulátorokból nyerik a mozdonyok, erre a megoldásra például az iparvágányok jelentős részénél van szükség – tájékoztatott a Rail Cargo Hungaria.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.