Egyre hétköznapibb az internetes vásárlás

Már látják a nemzetközi piackutatók, hogy a járvány hatására nemcsak néhány tavaszi hét erejéig vettek szembetűnő fordulatot az átlagos fogyasztó vásárlási szokásai, hanem hosszabb távon is jelentős átalakulások zajlanak Európa-szerte a kiskereskedelemben. A legfeltűnőbb már ismert: a kijárási korlátozások körülményeihez igazodva, az átlagos vásárlóerő nagy része az internetről házhoz rendelhető élelmiszerek, alaptermékek virtuális üzleteiben jelentkezett heteken keresztül, ami áprilisban minden korábbi karácsony vagy Black Friday-akciózás forgalmát túlszárnyalva, megduplázott bevételeket eredményezett számos termékkörben.

2020. 05. 22. 6:45
null
Az EU-n kívüli – például kínai vagy amerikai – webshopok üzemeltetőinek egyelőre nem kötelező az erős ügyfél-hitelesítés biztosítása Szombathely fotó: Vas Népe / Unger Tamás UT Online vásárlás illusztráció. Fotó: Ungár Tamás Forrás: Vas Népe
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A védekezés új szakaszában már itthon is sorra nyitnak vissza a hagyományosan elérhető bevásárló- és étkezőhelyek szerte az országban, vagyis egyre több a lehetőség az élményszerű, régóta nélkülözött bolti pénzköltésre. A kereskedők várakozása az, hogy gyors visszarendeződés után már az idei második félévben felerősödik a lakossági fogyasztás évek óta tartó növekedő trendje, mégpedig úgy, hogy az inkább a hagyományos beszerzési források előnyére válik majd, míg az e-boltok piaci súlya csökken a rendkívüli állapotok elmúltával.

Tömeg az e-boltokban

A Growww Digital digitális marketing-ügynökség azonban ennek ellentmondó eredményre jutott friss elemzésében, amelyben 150 közép- és kelet-európai webáruház értékesítési és látogatási adatát vizsgálták. Kiderült, hogy a járványhatás átlagosan 120 százalékos forgalombővülést okozott a webáruházakban a legfelfokozottabb tavaszi időszakban, az otthoni visszavonulás idején több mint kétszeresével nőtt az e-piaci értékesítők látogatószáma. A forgalmi csúcspontot április végén érték el az elektronikus felületek vásárlói, május elején viszont már lefelé indult a mutató, noha még akkor is a januárban mért látogatottsági adatok dupláját számolták.

Több bevétel, kevesebb kiadás

Értelemszerűen a vásárlások számával a webkereskedők árbevétele is a kétszeresére nőtt a felfokozott beszerzések csúcspontján, a vásárlások számában mért áprilisi csúcs idején 116 százalékkal fordultak meg többen az internetes piacokon, mint januárban. A fogyasztási szándék erősödését az e-térben ugyanakkor az is mutatja, hogy a hatalmassá duzzadt látogatottsági adatokhoz képest csak elenyésző mértékben volt szüksége a cégeknek reklámra.

Mutatkoznak a digitalizáció előnyei

– A külső kényszer hatására robbanásszerűen felgyorsult a társadalom digitális érése. Várhatóan némiképp mérséklődik az online kereslet, mégsem valószínű, hogy a vásárlók a jövőben lemondanak a kényelmes és már ismertebb internetes vásárlásokról, a változás vélhetően tartós lesz – állapították meg. Ezt erősíti, hogy több vállalat mostanában tért át legalább részben az online boltnyitásra, a járvány ugyanis kikényszerítette a kiskereskedelmi szektor digitalizációját, amelynek előnyös lehetőségeit a vállalkozások és a vevők is már keresik. A digitális cég szerint, ahogy a Facebook megváltoztatta a tartalomfogyasztási szokásokat, az online kereskedelem úgy változtatja meg magát a kereskedelmet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.