Újabb magyar felhasználók élvezhetik az Apple fizetési szolgáltatását, miután két újabb bank indította el hivatalosan a cég Apple Pay-t. Ezzel lehetőség nyílik a telefonkészüléket a bankkártyához hasonlóan fizetésre is használni a boltokban vagy az interneten. Most már az Erste és a Gránit Bank ügyfeleinek is adott a lehetőség; mindkét pénzintézet tegnap jelentette be az indulást.
Harmati László, az Erste lakossági vezérigazgató-helyettese újságíróknak azt mondta: ügyfeleik régóta várták a lépést, mivel a bank mobilalkalmazását használók körében másfélszer nagyobb az iPhone-t használók aránya, mint egyébként a magyar okostelefon-tulajdonosok esetében. Az Erste azzal is büszkélkedhet, hogy ügyfelei a választott kártyatársaságtól függetlenül használhatják a fizetési módot, vagyis a Mastercard és a Visa által kibocsátott kártyák is működnek.
Nemzetközi és hazai tapasztalatok szerint a technológiai újítás komoly ügyfélcsalogatónak számít
Fotó: Reuters
Az Apple Pay sok szempontból különleges tényező a fizetési piacon. Úgy tudjuk, a bankoknak kifejezetten drága, önmagában nem is kifizetődő fenntartani, viszont mindezt ellensúlyozzák a járulékos haszonelemek. Az Apple felhasználóira jellemző, hogy az átlagnál sokkal érdeklődőbbek a technikai újítások iránt, ráadásul jelentős részük eleve a vagyonosabb ügyfélkört képviseli, így fontosak a bankoknak is. Harmati László tájékoztatása szerint a szolgáltatás indulását követően perceken belül ezer kártyát digitalizáltak a pénzintézet ügyfelei. Az Apple Pay-t május végén elsőként elindító OTP adatai szerint is az indulást követő tíz nap alatt 250 ezer alkalommal használták érintéses fizetéshez az Apple-készülékeket.
A közeljövőben újabb bankok kínálatában is megjelenhet az Apple Pay az iPhone-t és egyéb Apple-eszközöket használó ügyfelek kényelmére. Nemzetközi tapasztalatok alapján ez komoly ügyfélcsalogató eszköz, olyannyira, hogy idehaza az OTP is arról számolt be, hogy sokan csak ebből a megfontolásból nyitottak náluk számlát. Másik oldalról alapvető üzleti érdeke a banknak, hogy aktív, jómódú ügyfélkörének igényeit a legjobban kiszolgálja, és megtartsa őket, így nem maradhat le a népszerű mobilplatform bevezetésével.