Bódis József hangsúlyozta: a köznevelésben, a szakképzésben és a felsőoktatásban is szükség van innovációkra.

Brüsszelben és Budapesten is lesznek gazdatüntetések
A kiszivárgott új agrárpolitikai terv kiverte a biztosítékot a gazdáknál.
Bódis József hangsúlyozta: a köznevelésben, a szakképzésben és a felsőoktatásban is szükség van innovációkra.
Az államtitkár ilyen innovációnak nevezte a duális képzést, és felhívta a figyelmet arra, hogy komoly reformon megy át a szakképzés.
Pölöskei Gáborné, az ITM szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára egyebek mellett kiemelte, a korábbi országos képzési jegyzékben csaknem 760 szakma volt, ezt racionalizálva 174 alapszakmát neveztek meg. Ennek alapján indulnak a 2020/21-es tanévben az új osztályok az iskolákban.
Az Európai Szakképzési Hét rendezvénysorozatot az Európai Bizottság hirdette meg 2016-ban, hogy a helyi, regionális és nemzeti rendezvények révén még vonzóbbá tegye a szakképzést. A programsorozat a színvonalas szakismereteket biztosító és minőségi munkahelyek betöltését lehetővé tévő szakoktatásra és szakképzésre hívja fel a figyelmet.
Bódis József kitért arra, hogy olyan szakmákra, kihívásokra is fel kell készíteni a fiatalokat, amelyekről ma még szinte semmit nem lehet tudni. Ez csak úgy lehetséges, ha az alapinformációkon túl fejlesztik a tanulók kompetenciáit – fogalmazott az államtitkár, kiemelve a komplex problémamegoldást és a kreativitást.
Hangsúlyozta, nem lehet elzárkózni a megszokott intézményi struktúrák, módszertanok átalakításától. A szakképzésnek minden esetben szem előtt kell tartania a magyar gazdaság sikerét, versenyképességét és egyben igényeit – fogalmazott.
Pölöskei Gáborné a szakképzés strukturális megújításáról szólva elmondta, a nyolcadik osztályt elvégző, szakmát tanulni akaró gyerekek ötéves technikumokba, illetve hároméves szakképző iskolákba jelentkezhetnek majd.
A diákok először ágazati ismereteket tanulnak, ezután választanak szakmát, így a döntésük sokkal megalapozottabb lehet – emelte ki. Hozzátette, a technikum jó lehetőség arra, hogy összekössék a felsőoktatással.
A technikumokban 98 féle, a szakképző iskolákban 76 féle szakmából választhatnak majd a tanulók – jelezte.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke szükségszerűnek nevezte a szakképzés átalakítását, mint mondta, ez jelenti a piaci elvárásokhoz való igazodást.
Kiemelte, hogy egyre erősebb a vállalatok aktivitása a szakképzésben, már mintegy 9000 ezer cég és 55 ezer diák vesz részt a duális képzésben Magyarországon. Úgy fogalmazott, a szakképzés meghatározó versenyképességi elem.
Az MKIK elnöke szerint a szakmai tudás megszerzése a társadalom minden rétege számára alapvető kihívás, a felnőttképzésben is tovább kell lépni.
Navracsics Tibor, az Európai Bizottság kulturális, oktatási, ifjúságpolitikai és sportügyi biztosa hangsúlyozta, az oktatás és a szakképzés nemzeti hatáskörbe tartozik, ugyanakkor a jelenlegi világgazdasági versenyben Európa csak együtt tudja megőrizni versenyelőnyét, az egyes nemzetgazdaságok nem.
A bizottság azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ig jöjjön létre egy egységes európai oktatási térség, amely lehetővé teszi a tanulók és az oktatók intézményszerű mobilitását, és ehhez forrásokat is rendel majd az unió – mondta.
A kiszivárgott új agrárpolitikai terv kiverte a biztosítékot a gazdáknál.
Nem riogatás, először 2021-ben merült fel a javaslat.
A fejlesztendő térségekben nyújthat segítséget a program.
A boltok is jól járnak a rendszerrel, a visszavitt hulladékért kiosztott utalványok több mint százmilliárd pluszforgalmat hozhattak az üzleteknek.
A kiszivárgott új agrárpolitikai terv kiverte a biztosítékot a gazdáknál.
Nem riogatás, először 2021-ben merült fel a javaslat.
A fejlesztendő térségekben nyújthat segítséget a program.
A boltok is jól járnak a rendszerrel, a visszavitt hulladékért kiosztott utalványok több mint százmilliárd pluszforgalmat hozhattak az üzleteknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.