A közlemény szerint csak júniusban háromszázmillió italcsomagolást váltottak vissza az üzletekben a MOHU-automatáknál. A legnépszerűbb üvegvisszaváltási mód változatlanul a boltban levásárolható utalvány, több mint nyolcvan százalékban ezt kérik a vásárlók; ez akár több mint százmilliárd forintos pluszforgalmat is jelenthetett az üzleteknek – derül ki a MOHU keddi közleményéből.

A boltok feladata az automaták és környezetük takarítása, tisztítása, ürítése, működtetése, ezért minden palack után kezelési díjat kapnak. Eddig több mint 18 milliárd forintot kaptak az üzletek kezelési díjként a MOHU-tól. Csak júniusban a nagyobb boltok több mint kétmilliárd forintot kerestek a kezelési díjjal – ismertették.
Minden hónapban nyolcvan százalék körül van az üvegvisszaváltási arány
A közleményben felidézték: az automatizált visszaváltási rendszert az EU egyre több országában vezetik be azzal a céllal, hogy az italcsomagolások anyagát újrahasznosítsák. A MOHU visszaváltási rendszerében idén már minden hónapban átlagosan nyolcvan százalék körüli a visszaváltás, Magyarország hamarosan eléri az EU által is támogatott kilencvenszázalékos célt.
Hozzátették, hogy becslések szerint a korábbi „tapossa laposra” rendszerben a visszaváltási arány harminc százalék körül volt, és ezeknek az italcsomagolásoknak csak a harminc-negyven százaléka volt újrahasznosítható. Az új visszaváltási rendszerben az automatákba dobott palackok, dobozok és üvegek újrahasznosítási aránya 99,95 százalékos.