Mészáros Lajos szerint közel három évvel ezelőtt, 2022 végén bezárt volna a Dunaújvárosi Vasmű, ha a választókerületi elnökkel együtt nem lépnek közbe, hogy a kormány tegyen meg mindent a megmentése érdekében. Ennek következtében három évig sikerült elhúzni a folyamatot. Mészáros kiemelte, hogy nagy veszélyt jelentett volna, ha akkor, 2022-ben egy ütemben az összes dolgozót elbocsátják. Ezt sikerült megakadályozni, három évig kapták a dolgozók a fizetésüket. És bár most végül elbocsátották őket, de végkielégítéssel, és kifizetett, nem ledolgozandó felmondási idővel, ami sokkal kedvezőbb helyzet, mint ami 2022 végén lett volna – derül ki a Világgazdaság cikkéből.
A politikus szerint a reményük a Liberty volt, akiben azonban csalódniuk kellett, hiszen nem hozta ide a befektetéseit és az ígért technológiaváltást sem, lényegében nem működtette a gyárat. Viszont pozitívum, hogy egy évig fizette a dolgozóknak a bért.
Ez lesz az egykori Dunaferr sorsa
Mészáros Lajos elmondta, hogy a terület állami tulajdon lesz. Szintén állami tulajdonba kerül
- az infrastruktúra,
- a kikötő,
- a vasutak és a közművek is.
Egy iparipark-szerű működés valósulhat meg, ami befektetőket vonz a városba, és újabb munkahelyeket teremt.
Hozzátette, hogy a felépítmények egy része pályázati kiírás alatt van, a sorsuk néhány hónapon belül eldőlhet. Vannak érdeklődők, elsősorban a rolling üzemre és a Furnacéra is. A pályázati kiírásban szerepel, hogy új, környezetkímélő technológiát kell idehozni.
Segítséget kapnak az elbocsátott dolgozók
A Fejér Megyei Kormányhivatal az elbocsátott vasműves dolgozók számára kirendeltséget működtet a városban, amely koordinálja a képzéseket, továbbképzéseket és az új munkahelyen való elhelyezkedést. A képviselő szerint Czomba Sándor államtitkár kézben tartja a folyamatokat, kapcsolatot tart az érdekképviseletekkel, ő mindenben a dolgozók érdekeiben jár el.
Mészáros hangsúlyozta, hogy az elmúlt évtizedekben elmaradt beruházások, fejlesztések, technológiaváltás sodorta ide a vasműt. Fenntarthatatlanná vált az a környezetszennyezés, a város felé az a porterhelés, amely a lakosság egészségi állapotát is veszélyeztette. Ez a fajta működés valóban nem mehetett tovább, és így a további működés esetén egy komoly technológiaváltásra lenne szükség.
Ezekről a folyamatokról a dolgozók nem tehetnek, ők végezték a dolgukat. Azok a korábbi tulajdonosok, azok a korábbi vezetők, akik gyakorlatilag fejős tehénnek nézték a vasművet, és nem tettek a folyamatos működésbe, vagy a válsághelyzet túlélésére, hanem tényleg csak a profitot vették ki belőle
– fogalmazott videója végén Mészáros Lajos.