Cégértékét, tőzsdei kapitalizációját tekintve jelenleg a Tesla a világ legnagyobb autógyártója, de a Wedbush Securities elemzője szerint érdemes odafigyelni más gyártókra, amelyek belépnek az elektromos autók piacára. A piac ugyanis már tavaly is 250 milliárd dolláros volt, de néhány év múlva, amikor az e-autók döntővé válnak az értékesítésen belül, 5000 milliárd dollárra növekszik. David Ives a CNBC-nek azt nyilatkozta, hogy a komolyabb, már ténylegesen működő és termelő cégek részvényei akár 50 százalékkal is drágulhatnak idén. Persze oda kell figyelni, hisz olyan szereplők is előfordulnak, akik kihasználják az iparág iránti lelkesedést, és puszta tervekkel, de termelés nélkül viszik tőzsdére részvényeiket, ilyen volt a Nikola.
Ives szerint ugyan a Tesla árazása most azt mutatja, hogy a cég egyedül fogja uralni a piacot, de ez nem így szokott lenni, ebben az iparágban nem lehet monopolhelyzetet elérni, így biztos, hogy más gyártók is sikeresek lesznek. Érdemes odafigyelni azokra a hagyományos gyártókra is, amelyek ügyesen állnak át az elektromos autóra, de a komolyabb alkatrész- vagy akkumulátorgyártók szerepe is jelentős lehet. Az akkumulátorgyártás különösen érdekes része az iparágnak, hisz az akkumulátor az elektromos autó lelke, és még mindig bőven van tere a fejlesztésnek, hogy nőhessen az egy töltéssel megtehető táv, akár erősen fagyos időben is.