Nagy lehetőség van az öreg német gépkocsikban

A forgalomban lévő autók átlagéletkora 9,6 év Németországban, ami nyugat-európai mércével mérve magasnak számít.

Magyar Nemzet
2020. 07. 13. 7:34
null
Többen vesznek használt járművet Fotó: Mirkó István Forrás: Mirkó István

A forgalomban lévő autók átlagéletkora 9,6 év Németországban, ami nyugat-európai mércével mérve magasnak számít.

A német újraegyesítés óta nem volt olyan magas a németországi személygépkocsi-flotta átlagéletkora, mint manapság. A forgalomban lévő személygépkocsik átlagéletkora 9,6 év Németországban, ami nyugat-európai mércével mérve magasnak számít – állapította meg Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi egyetem autóipari tanszékének a professzora, az egyetem CAR-Institute kutatóintézetének vezetője. A szakember továbbá úgy véli, a németországinál is magasabb 10,8 éves uniós átlag pedig a kelet-európai személygépkocsi állomány magas átlagéletkorára vezethető vissza – idézte az MTI, az APA/DPA-ra hivatkozva a nyilatkozatot.

A német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrtbundesamt adatai alapján a Németországban forgalomban lévő autók közel egy negyede 15 évnél idősebb, ami 11 millió járművet jelent. Minden tizedik németországi autó több mint húszéves, és minden ötvenedik autó kora meghaladja a harminc évet. A német kormány nagy lehetőséget mulaszt el azzal, hogy az elektromos autók értékesítésének az ösztönzésére helyezi a hangsúlyt, mert ezzel tulajdonképpen figyelmen kívül hagyja az autó­piac kilencven százalékát – mutatott rá a duis­burgi egyetem autó­ipari tanszékének a professzora.

Véleménye szerint a modern belsőégésű motoros autók értékesítésének az ösztönzésével fel lehetne lendíteni a bruttó hazai termék nagy részét adó lakossági fogyasztási kiadásokat, emellett a személygépkocsi-állomány megújítása még környezetvédelmi szempontból is nagy előrelépést jelentene.

Az áfa három százalékpontos csökkentése legfeljebb 2,5 százalékos árcsökkenést jelent saját személygépkocsi vásárlásakor, aminek meglehetősen mérsékelt ösztönző hatása van – mondta. Ezért sokkal nagyobb haszna lenne a nagy értékű lakossági vásárlások esetén elengedni az áfát, ami ráadásul az autópiaci forgalom 35 százalékos visszaesése után az autógyártóknak is nagy segítséget jelentene.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.