Rossz adós a Boeing a Fitch szerint

Stabilról negatívra rontotta a Fitch Ratings a Boeing amerikai repülőgépgyártó adósi besorolásának kilátását arra hivatkozva, hogy nem tudni, mikor kerülhetnek ismét forgalomba a cég 737 Max repülőgépei.

Magyar Nemzet
2019. 07. 24. 13:18
Grounded Boeing 737 MAX aircraft are parked at Boeing Field in Seattle
A repülési tilalom miatt megugrott a kárigények száma Fotó: Reuters
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Stabilról negatívra rontotta a Fitch Ratings a Boeing amerikai repülőgépgyártó adósi besorolásának kilátását arra hivatkozva, hogy nem tudni, mikor kerülhetnek ismét forgalomba a cég 737 Max repülőgépei. Egy másik hitelminősítő, a Moody’s is jelezte, hogy ronthatja a Boeing adósminősítését, ha a 737 Max repülőgépek a jövő év elejéig a földön maradnak – tette közzé az MTI. Március végén a Boeing teljes adóssága 14,7 milliárd dollár volt.

A repülési tilalom miatt megugrott a kárigények száma
Fotó: Reuters

A Fitch számításai szerint a konszolidált adósság az év végére mintegy tízmilliárd dollárral, közel 24 milliárd dollárra ugrik. A Boeing előrejelzése szerint a 737 Maxok legkorábban a negyedik negyedév elején, októberben állhatnak vissza forgalomba, de a pontos dátum még bizonytalan.

Mint emlékezetes, a Maxokat áprilisban parancsolta földre az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, majd az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság, miután a típus két példánya is lezuhant. A balesetek pedig összefüggésbe hozhatóak a Boeing hibásan működő átesésvédelmi rendszerével.

A gépek repülésének és forgalmazásának a tilalma miatt a gyártó számos partnere jelentett be kárigényt. ­Emiatt a társaság megközelítőleg 6,5 milliárd dollár extra kiadást prognosztizál az első fél évben. Az újratervezés becsült költségei elérik a 4,9 milliárd dollárt, de a teljes összeg csak évek múlva derülhet ki. Mivel a társaság az átadási tilalom miatt kénytelen volt a havi gyártási rátát csökkenteni, megugrott az előállítás költsége is, ami 1,7 milliárdos pluszkiadást jelent.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.