Tarolnak a diszkontok, magyar lánc a dobogósok között

Egyre több pénzt költünk Magyarországon élelmiszerre a statisztikák szerint és a vásárlások még mindig központi témát jelentenek a fogyasztók körében, az online térben is.

Magyar Nemzet
2020. 01. 08. 16:19
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több pénzt költünk Magyarországon élelmiszerre a statisztikák szerint és a vásárlások még mindig központi témát jelentenek a fogyasztók körében, az online térben is – legyen szó az akciók megtárgyalásáról, vagy éppen a fogyasztásellenes mozgalmak szerveződéséről.

Az Ynsight Research és a Silberstein & Partners kutatócsapatát tavaly év végén megbízó Pénzcentrum.hu első körben felmérte az ünnepi bevásárlási időszakban, hogy a magyar fogyasztók melyik FMCG-üzletláncot kedvelik a legjobban. A hagyományos megkérdezéses módszerrel az derült ki, hogy 2019 végén 86 ezer szavazat alapján az internetező fogyasztók körében népszerűségben a Lidl toronymagasan verte a versenytársait. A szavazók 36,4 százaléka nevezte kedvencének a német diszkontláncot, míg a Spar/Interspar, valamint az Aldi üzlethálózatok, 15,52 és 15,32 százalékkal meg sem közelítették ezt a népszerűséget – állapították meg.

A megbízott kutatók ezt követően arra vállalkoztak, hogy fölmérjék, az adott üzletláncok miként szerepeltek a közösségi médiában, és a vásárlói kommentek, vevői megítélések alapján hogyan lehet rangsorolni a cégeket 2019-ben. Kiderítették: tavaly az internetező fogyasztók a legtöbbször a Lidl, a Spar, a Coop és a Tesco üzleteket emlegették a gazdasági portálhoz az év során befutott több százezer bejegyzéshez fűzött hozzászólásaikban, ehhez nagyjából igazodik az a rangsor, amelyet az egyes vállalatok internetes követőinek száma alapján határoztak meg. A legszélesebb követői bázis azonban nem jelenti azt, hogy ugyanolyan sokan állandóan figyelik is a céggel kapcsolatos eseményeket. E tekintetben ugyanis a Coop magyar boltlánc követői bizonyulnak a legaktívabbnak az interneten, ily módon a Coop ismertsége terjed a szájhagyomány útján a leginkább. Az Auchan kivételes helyzetben van – állapították meg a kutatók –, mivel a francia üzletláncé az egyetlen olyan oldal, amelynek bár van magyar nyelvű tartalma, a tekintélyes követői bázisa nemzetközi, ezért nem összevethető a csupán a magyar vásárlók körében működtetett oldalak paramétereivel.

További érdekesség, hogy a vásárlói vélemények alapján a Reál üzletlánc elsősorban az akciói és nyereményjátékai miatt került be a kedvencek közé. Az Aldi esetében a jó minőségű termékek állnak a fókuszban, míg a Lidl esetében általában a pénztárcakímélő akciók keltik fel a figyelmet. Mindkét diszkont áruházláncnál egyébként pozitív kontextusban jelenik meg a műanyagmentességre való 2019-es törekvés és a jónak ítélt karrierlehetőségek is a vásárlói körében.

Több szempontot összefésülve az internetezők véleménynyilvánításai alapján a következő rangsor alakult ki 2019 kedvelt áruházláncairól:

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.