A Boden-tó és partján Friedrichshafen az európai hidroplángyártás bölcsője volt, így emblematikus jelentősége van a bemutatkozásnak. Plusz az új toszkán hidroplán egy Prandtl-féle kétéltű repülőgép, zárt vagy dobozszárnyú szerkezet, tulajdonságaihoz a matematikai képletet Prandtl német professzor majd száz éve alkotta meg. A ma már jobban ismert cápaszárnyhoz – a szárnyvég felkunkorításához – hasonlóan elnyírja az örvényeket és korábban keletkezik rajta felhajtóerő, mint nyitott társainál. Nehezebb vele lassú repülésben átesni is, ezért többek között ideális megoldás sportrepülőgépnek.
A híres ferde torony városában, Pisában a helyi egyetem professzora, Aldo Frediani a kilencvenes évek végén világszabadalmat szerzett a dobozszárny olyan változatára, amely az összes vízszintes vezérsíkot magában foglalja. A professzor egyetemi tanszékén azóta ideális szárnymodellek után kutatnak, ahol, miként a képen látható, nem a méret a lényeg.
2007-ben a toszkán tartomány a háború előtti hidroplánrepülőgép-gyártás visszaállításáról döntött és közel hárommillió euró tőkével IDINTOS néven erre egy start-up céget alapított. Az ID-IN-TOS egy olyan mozaikszó, ami az új toszkán hidroplán olasz kezdőbetűiből áll, kiváló márkanév lesz belőle.
A tartomány egy másik egyetemi embert, a dizájner Max Pinuccit delegálta a professzor mellé Firenzéből és a vállalatba más tartományi cégek is befektettek.
Öt éven át rengeteg formával kísérleteztek, a számítógépes szimulációkat követően áramlástani laboratóriumokban vizsgálták a különböző kompozit modellek vízről való felemelkedési és repülési képességeit. Két évvel ezelőtt találtak rá az egyik irányra, amely alkalmas egy ultrakönnyű kétszemélyes és kétéltű hidroplán kezdeti gyártására.
Tavaly még csak kisebb maketteket mutattak a kiállításon, idén már nagy érdeklődést váltott ki az egyik standon a hidroplán első példánya.
Első ránézésre impozáns a dobozszárny, elöl vízi támasztószárny is, a végén egy-egy csöpp úszóval arra utal, hogy inkább vízben fogják használni.