Íme a második fekete doboz tartalma

Többször is módosították a robotpilóta beállítását annak érdekében, hogy gyorsítsa a süllyedő repülőgép sebességét.

BuL
2015. 04. 03. 10:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A katasztrófa helyszínén csütörtökön megtalált adathordozó információinak első elemzése alapján megállapítható, hogy a pilótafülkében tartózkodó pilóta beprogramozta a robotpilótát arra, hogy kezdjen süllyedést 100 láb (30 méteres) magasságig, majd a süllyedés folyamán a pilóta többször is módosította a robotpilóta beállítását annak érdekében, hogy gyorsítsa a süllyedő repülőgép sebességét – olvasható a BEA közleményében.

A hatóság további részleteket nem közölt, de jelezte: folytatódik a második fekete doboz adatainak kiértékelése a repülés pontos és tényszerű lefolyásának megállapítása érdekében.

Eljárás indulhat Franciaországban a lezuhant Germanwings-gép ügyében a légitársaság és az anyavállalata, a Lufthansa ellen – írta a Focus című német hírmagazin. A lap online kiadásában pénteken megjelent beszámoló szerint a német szabályozással ellentétben a francia büntetőjog lehetőséget ad arra, hogy eljárás alá vonják a két légitársaságot, és a francia hatóságok fontolgatják, hogy megteszik a lépést. „Ez biztosan meg is történik majd” – válaszolta a lap megkeresésére a katasztrófa körülményeinek vizsgálatát vezető marseille-i ügyész, Brice Robin irodája.

Az első fekete dobozt, amely a pilótafülkében elhangzott beszélgetéseket és egyéb hangokat rögzítette, már a szerencsétlenség napján megtalálták a katasztrófa helyszínén. A vizsgálatot vezető marseille-i ügyészség szerint a felvételekből az tűnt ki, hogy a másodpilóta bezárkózott a pilótakabinba, és valószínűleg szándékosan vezette a gépet a hegyoldalnak.

Ismert, a Germanwings fapados légitársaság Barcelonából Düsseldorfba tartó járata március 24-én zuhant le a francia Alpokban 150 emberrel a fedélzetén. Az első fekete dobozt már a zuhanás napján megtalálták, ebből derült ki, hogy Andreas Lubitz másodpilóta szándékosan zuhant le a géppel. A kapitányt a vezetőfülkéből kizáró fiatal pilóta pszichiátriai beteg volt korábban, látása is megsérült egy autóbalesetben, így autót sem vezethetett volna. Lubitz táblagépének keresési eredményeiből az is kiderült, hogy a katasztrófa előtti napokban a férfi az interneten az öngyilkosság módozatairól tájékozódott.

Az elmúlt 15 évben 1500-an haltak meg légi katasztrófában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.