Az MTV Erdős Pétere
Ahogy a könyvből kiderül, Módos Péter saját bevallása szerint leginkább szubjektív alapon döntött arról, kik kerülhetnek a műsoraiba, és ezt nem is nagyon rejti véka alá. Arra a kérdésre, hogy kitől függött, hogy ki kerüljön a képernyőre a popzenei életből, úgy fogalmazott: „Tőlem. Fölhívtak a hanglemezgyárból, hogy megjelenik az X vagy az Y új lemeze, és szeretnék, ha csinálnék vele műsort, én meg ilyenkor vagy azt mondtam, hogy nagyszerű, vagy azt, hogy nem.” Azt is hangsúlyozza egy gondolattal lejjebb, hogy azon az alapon döntött a tévés szereplésről, hogy egy adott lemezt jónak vagy rossznak tartott, közepesnek vagy szenzációsnak, és ő maga is szó szerint elismeri a könyvben, hogy szubjektív módon ítélte meg a művészeket.
Koncz Zsuzsát például haladónak minősítette, így az átlagnál is többször szerepeltette,
ugyanakkor a Záray–Vámosi-duót vagy a Stúdió 11-et nem annyira szerette, bár belátta, hogy őket is engedni kell érvényesülni, mert az idősebbeket ugyanúgy ki kell szolgálni, mint a fiatalokat. A korabeli beategyüttesek közül az Omegát említette meg, mint akiket nem különösebben kedvelt, mégis adott nekik lehetőséget, mert tudta jól, hogy nagy rajongótáboruk van. Egyszóval, ahogy a korabeli popzenei szcéna képviselői számtalanszor említették egymás között, ő volt az MTV Erdős Pétere. Ez ugyan hatalomtechnikailag közelíthet a valósághoz – azzal a kikötéssel, hogy Erdősnek az MHV-ben sokkal nagyobb befolyása volt, míg Módosnak számos feletteshez kellett igazodnia –, de annyi különbség kettejük között biztosan volt, hogy
Módos Péter tanult zenét a konzervatóriumban (bár nem fejezte be), következésképp értett hozzá és még zongorázni is jól tudott.
Sőt egy alkalommal maga Kodály Zoltán is megcsodálhatta játékát egy előadáson, akitől a tinédzser Módos rögvest autogramot kért.
Azért persze nem ették ennyire forrón a kását, vagyis Módos Péter is közel engedett magához bizonyos művészeket. Ide tartozik, hogy elmondása szerint Frenreisz Károllyal és Zalatnay Saroltával, amikor egy párt alkottak, sokszor találkoztak egymás lakásán családilag is, és Zalatnay Cini előzetesen még az esküvői ruháját is megmutatta neki (az más kérdés, hogy magáról a tervezett ceremóniáról nem tudott semmit az akkor a Metróban játszó Frenreisz). Módos Péter még a Ciniéknél álló bordó versenyzongorát is emlegeti a kötetben, mint amit valószínűleg nyugati speciális festékkel vontak be, azért keltette azt a hatást, mintha bársonnyal vonták volna be. Zalatnayról egyébként is sztorizik a könyvben, egy helyütt például elmeséli, hogy amikor az énekesnő első tévéshow-ját készítették a Széchenyi-hegyen Mezítláb a főúton címmel, a közvetítőkocsiban egy malőr folytán kihallatszottak a rendező Szitányi András utasításai, aki nyomdafestéket nem tűrő módon beszélt az énekesnőről. Az eset szépséghibája azon túlmenően, hogy ezt persze Zalatnay is meghallotta, az volt, hogy rengeteg rajongó jelenlétében vették fel a műsort, így ők is első kézből értesülhettek arról, hogyan pocskondiázta a produkció vezetője a művésznőt. Természetesen Zalatnay azonnal mellre szívta a megjegyzést, leállt a felvétel, és Módosnak kellett végül visszakönyörögnie, mintegy megértetve vele, hogy azért az senkinek nem lenne jó, ha ez a tévéshow nem készülne el.