Budapest Central European Fashion Week: így célozzák meg a Z-generációt a divaton keresztül

Több mint húsz márka mutatkozik be az idei Budapest Central European Fashion Weeken, amelynek a Szépművészeti Múzeum és az Andrássy úti Hungarian Art and Business épülete ad otthont január 22. és 28. között.

Forrás: MTI2024. 01. 09. 10:00
EP2I4018
Budapest divathét szépművészeti Múzeum divatbemutatók Fotó: Teknős Miklós
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt évek során a közép-európai régió egyik legfontosabb divateseményévé vált: a szakma képviselői, a buyerek, a tervezők, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának elsőszámú platformja a térségben. Az esemény a tradíciók és a modernitás találkozását hozza el a nagyközönség számára.

Budapest Central European Fashion Week Fotó: Teknős Miklós
Budapest Central European Fashion Week (Fotó: Teknős Miklós)

 

A programsorozaton idén több mint húsz márka mutatkozik be. A magyarok mellett régiós tervezők munkáival is találkozhat a közönség. A régiós márkák jelenlétével emelt központi rendezvény lehetőséget teremt a kreatív ágazatok exporttevékenységének növelésére, a bemutatkozás pedig ugródeszkát is jelent a márkák számára a nemzetközi piacokra.

A catwalk showknak és kollektív bemutatóknak a Szépművészeti Múzeum ad otthont. Az előző szezonban találkozhatott a közönség a BCEFW történetében először a Fashion Hub koncepciójával: a nemzetközi divathetek szakmai gyakorlatát követve a tematikus, ingyenes programok kötetlen formában mutatják be a divat világát. Az Andrássy úti Hungarian Art and Business épületében tartandó Fashion Hub célja a fiatalok, a Z-generáció megszólítása, inspirálása. A rendezvényen szakmai előadások, a fenntarthatóságra és a technológiai innovációkra fókuszáló workshopok, kerekasztal-beszélgetések várják az érdeklődőket.

A MDDÜ stratégiájának kiemelt célkitűzése, hogy erősítse a hazai divat- és desingipar pozícióját a régiós színtéren, az ennek jegyében megrendezett események pedig az ország turisztikai vonzerejét is növelik. A BCEFW helyszínválasztása országimázs szempontjából is nagyon előnyös, hiszen az érdeklődők, a nemzetközi szakmai közönség és a média képviselői a Szépművészeti Múzeum, a Városliget, a Hősök tere és az Andrássy úti HAB épületének lokációjába, a főváros egyik legfontosabb turisztikai központjába látogatnak

– mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója.

Borítókép: Budapest Central European Fashion Week (Fotó: Teknős Miklós)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.