A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt évek során a közép-európai régió egyik legfontosabb divateseményévé vált: a szakma képviselői, a buyerek, a tervezők, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának elsőszámú platformja a térségben. Az esemény a tradíciók és a modernitás találkozását hozza el a nagyközönség számára.
A programsorozaton idén több mint húsz márka mutatkozik be. A magyarok mellett régiós tervezők munkáival is találkozhat a közönség. A régiós márkák jelenlétével emelt központi rendezvény lehetőséget teremt a kreatív ágazatok exporttevékenységének növelésére, a bemutatkozás pedig ugródeszkát is jelent a márkák számára a nemzetközi piacokra.
A catwalk showknak és kollektív bemutatóknak a Szépművészeti Múzeum ad otthont. Az előző szezonban találkozhatott a közönség a BCEFW történetében először a Fashion Hub koncepciójával: a nemzetközi divathetek szakmai gyakorlatát követve a tematikus, ingyenes programok kötetlen formában mutatják be a divat világát. Az Andrássy úti Hungarian Art and Business épületében tartandó Fashion Hub célja a fiatalok, a Z-generáció megszólítása, inspirálása. A rendezvényen szakmai előadások, a fenntarthatóságra és a technológiai innovációkra fókuszáló workshopok, kerekasztal-beszélgetések várják az érdeklődőket.
A MDDÜ stratégiájának kiemelt célkitűzése, hogy erősítse a hazai divat- és desingipar pozícióját a régiós színtéren, az ennek jegyében megrendezett események pedig az ország turisztikai vonzerejét is növelik. A BCEFW helyszínválasztása országimázs szempontjából is nagyon előnyös, hiszen az érdeklődők, a nemzetközi szakmai közönség és a média képviselői a Szépművészeti Múzeum, a Városliget, a Hősök tere és az Andrássy úti HAB épületének lokációjába, a főváros egyik legfontosabb turisztikai központjába látogatnak
– mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója.
Borítókép: Budapest Central European Fashion Week (Fotó: Teknős Miklós)