Értékekről sokszínűen

Az M5 egyedülálló szerepet tölt be a hazai médiapiacon kulturális, tudományos, oktatási és ismeretterjesztő kínálatával. Siklósi ­Beatrix csatornaigazgatóval beszélgettünk az M5 célkitűzéseiről, a nyári műsorstruktúráról és a jövőbeni tervekről.

Izsó Zita
2019. 05. 11. 8:15
null
Az M5 csatornaigazgatója a fesztiváltudósításokkal a fiatalok érdeklődésére is számít Fotó: Az M5 csatornaigazgatója a fesztiváltudósításokkal a fiatalok érdeklődésére is számít
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Tavaly augusztus óta vezeti az ­M5-öt. Mely célok valósultak már meg, illetve mi az, ami kiemelten fontos a csatorna működése kapcsán?

– Az egyik legfontosabb célunk a sokszínűség, illetve ezt kiegészíti a csatornához kötődő szlogen is: „Minden, ami érték.” Ez azért lényeges, mert mi nem megyünk le egy bizonyos szint alá, nem fogunk csak azért foglalkozni valamivel, mert különlegesnek tűnik, de tartalmát tekintve nem képvisel értéket. Viszont szívesen látunk mindenkit, aki már letett valamit az asztalra, és olyan nézeteket képvisel, amelyek építő jellegűek és nem rombolnak. Szerintem nagyon fontos, hogy ha az emberek különböző módon látnak dolgokat, leüljenek beszélgetni egymással. Ez sokkal érdekesebb, mint ha mindig mindenki mindenben egyetértene. Ezért szívesen készítünk ilyen jellegű beszélgetéseket: ilyen volt például Máté Gábor és Eperjes Károly izgalmas találkozása, de történelmi kérdésekben is rögzítettünk már érdekes műsorokat történészekkel, akik ütköztették a véleményüket. Csatornaigazgatóként emellett az egyik legfontosabb célkitűzésem, hogy folyamatosan reflektáljunk minden aktuális dologra, hiszen nagyon gazdag a kulturális, tudományos és ismeretterjesztő világunk. Ezt a célt szolgálja az Ez itt a kérdés című napi háttérműsorunk is, amelyben mindig azt a témát dolgozzuk fel, amelyik éppen foglalkoztatja az embereket a kulturális kérdésektől kezdve egészen a tudományos tartalmakig.

– A nyári időszak bizonyos szempontból holtszezonnak számít a kultúrában is. Ennek ellenére fenn tudják tartani ezt a műsorstruktúrát, és teljesíteni tudják ugyanezeket a célkitűzéseket?

– Teljes mértékben, számunkra a sokszínűség az év minden időszakában fontos. Az évszakhoz legfeljebb annyiban alkalmazkodunk, hogy próbálunk egy kicsit lazábbak lenni, és a könnyedebb műfajoknak is nagyobb teret biztosítunk, ezért például szombat késő esténként nagyon jó dzsesszkoncerteket vetítünk majd. Ha valaki pihenni szeretne, de még nem tud aludni a nagy nyári melegben, akkor nálunk tartalmas kikapcsolódásban lehet része. Emellett a nyári struktúránkat alapvetően a fesztiválok határozzák meg. Kult’30 című műsorunkban az ország legkülönbözőbb kulturális eseményeihez kívánunk kedvet csinálni. A nyár folyamán a Kult’30 stábja útra kel, és egy-egy híresség társaságában tizenegy héten át ellátogat az ország legkülönbözőbb fesztivál­jaira. Hétfőtől csütörtökig azt mutatjuk be, hogy a fesztivál helyszínéig eljutva, illetve a környéken milyen érdekességekkel, kulturális csemegékkel találkozhatunk, péntek este pedig az adott fesztivál helyszínén egy félórás kulturális show-műsorral készülünk. Nagyon sok helyre elmegyünk majd Szombathelytől kezdve Veszprémen és Pécsen át egészen Tokajig. Emellett kiemelt támogatói leszünk a június végi kecskeméti animációsfilm-fesztiválnak és a gödöllői nemzetközi természetfilm-fesztiválnak is, ahol az M5 egy különdíjat is átad majd. Mindkét helyszínről naponta többször is bejelentkezünk.

Az M5 csatornaigazgatója a fesztiváltudósításokkal a fiatalok érdeklődésére is számít
Fotó: Kurucz Árpád

– Az M5 számos portrét és izgalmas exkluzív interjút is készít. A közeljövőben milyen különleges beszélgetésekre számíthatunk?

– Május végén Budapestre érkezik Jordan Peterson politológus, klinikai pszichológus – vele mindenképp szeretnénk egy exkluzív beszélgetést készíteni. Emellett az egyik kollégám a Vatikánban tartózkodik, és interjút készít Federico Lombardival, aki évtizedeken keresztül vezette a Vatikán sajtóirodáját, jó néhány pápát szolgált, így szerintem rendkívül sok érdekességet fog megosztani velünk. A vele készített interjút egyébként a csíksomlyói pápalátogatás alkalmával sugározzuk majd. Talán nem titok, hogy nekünk Böjte Csabával nagyon szoros a kapcsolatunk. Ő most a pápalátogatás kapcsán kiment Rómába egy zarándokcsoporttal, és pápai audien­cián is részt vesznek. Erről az útról is készítünk egy műsort, amelyet szintén a csíksomlyói esemény kapcsán fogunk majd sugározni.

– Hogyan fogadja ezt a nagyon kreatív, újszerű műsorokon ala­puló ­műsorstruktúrát a nézőközönség? Növekszik ennek hatására az érdeklődés?

– Mi nem olyan tematikus csatorna vagyunk, amelyik csak egyféle témára, mondjuk természetfilmekre vagy történelmi filmekre specializálódik. Egyszerre sokféle igényt kell kielégítenünk, és nem biztos, hogy aki nézi mondjuk a Multiverzum című tudományos ismeretterjesztő műsorunkat, az ugyanúgy szereti az Ez itt a kérdés című háttérműsort is. Így nem tudom azt mondani, hogy egységes a közönségünk, ugyanakkor a kimutatások szerint elég sok férfi néz minket, a hölgyek inkább a filmjeinket szeretik. Viszont az a célunk, hogy a fiatalok érdeklődését is egyre jobban felkeltsük. Ezért például a Múzeumok éjszakáján egy több mint kétórás kulturális late night show-t tervezünk, ahol egy kisbusszal különböző csoportokat kísérünk el a legkülönbözőbb helyszínekre. Itt is az a cél, hogy összehozzuk a különböző korosztályokat. Ugyanakkor a fiatalok elérése tartósan csak a közösségimédia-jelenlét növelésével történhet, így ezt a jövőben szeretnénk tovább erősíteni. Ennek megfelelően ezek a nyári programok, fesztiváltudósítások az M5 égisze alatt természetesen ezeken a platformokon is elérhetők lesznek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.