Az idei Central European Fashion Days (CEFD) minden eddiginél szélesebb összefogáson alapul. A rendezvény szakmai stábjához csatlakozik a Ton&Guy Fashion Week Budapest csapata is. Kiemelt szakmai partnerünk lett az IMG Fashion, amely például a berlini és a New York-i divathétért felel. De az amerikai vállalat a divatesemények menedzselése mellett számos szakmai szervezettel, nemzetközi sajtóval, felvásárlókkal és neves divatszakemberekkel működik együtt. A közép-európai régióban elsőként Magyarországgal kötöttek együttműködést. Ennek köszönhetően a jövőben talán a CEFD a világ legrangosabb divateseményei közé kerülhet, a nemzetközi divatnaptár jegyzett eseménye lehet – hangsúlyozta Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminál Nemzeti Kreatívipari Központ főigazgatója az esemény keddi sajtótájékoztatóján.
Ebben az évben a magyar tervezők mellett már a környező országok alkotói is pályázhattak öltözék-, illetve kiegészítőkollekcióval: összesen 189 pályaművel neveztek, ebből hetven volt a külföldi munka. Olyan alkotásokat vártak, amelyek a régió szellemi örökségét és a négy ország közös kulturális értékeiben rejlő lehetőségeket felhasználva, figyelembe véve születtek meg. Viszont az adott országok pályázói csak valamely másik közép-európai ország tárgyi vagy szellemi örökségét választhatták inspirációnak. A zsűriben Jarrad Clark, az IMG Fashion alelnöke és globális kreatívigazgatója, mellette Sándor Szandra, a Nanushka márka alapítója és kreatívigazgatója, Dana Kleinert divattervező és a Slovak Fashion Council elnöke, Olo Krízová, a Czech Fashion Council vezetője, Wojciech Dziedzic, a poznani School of Form Divat Tanszékének vezetője foglalt helyet. A döntőbe 19-en jutottak tovább, a magyarok mellett három lengyel és egy ukrán tervező. A nyertesnek járó díj a tudatos piacra lépést, márkaépítést segíti: a 10 000 euró értékű CEFD Visegrád Award névvel illetett vállalkozásösztönző fődíjat a teljes mezőny legjobban teljesítő tervezői kapják, a szintén 10 000 euró értékű Design Terminál díját pedig a legjobb magyar tervező. Utóbbi alapvetően egy mentorprogram, amelyben egy évig vehet részt a kiválasztott tervező. Segítségével szabadalmi jogi, üzletfejlesztési és márkaépítési ötletekkel gazdagodhat.