„A cél a piacvezető szerep” – mondta a frissen kinevezett György Bence a Kreatívnak adott interjújában. Az Origo–NWM-csoport tartalomért felelős igazgatójaként a VS.hu, a We Love-csoport és az Origo tartalmáért fog felelni, utóbbinál főszerkesztő is lett (Pálmai L. Ákos, aki 2014 nyara óta látta el az Origo főszerkesztői feladatait, távozik a cégcsoporttól és a 444.hu úgy értesült, hogy a TV2-nél folytatja), míg előbbieknél a főszerkesztőkkel lesz kapcsolatban. Indoklása szerint tévés múltja és online újságírói, valamint vezetői tapasztalatai miatt nevezték ki a pozícióba. Az Origo sem ismeretlen számára: 2001 és 2003 között majd három évig vezette a hírrovatot – igaz, az még egy maihoz képest másik Origo volt. György Bence 2004-től tizenegy éven át a TV2-nél felelős szerkesztő, majd a hírműsorok vezetője, végül program- és hírigazgató volt.
György március 21-én, hétfőn kezd új munkakörében. „Jelenleg a stratégiaalkotás zajlik, ebbe most én is beszállok, a közeljövőben minden kiderül majd” – jelentette ki az interjúban a tartalmi igazgató és főszerkesztő, aki augusztusban még a szintén kormány közelinek mondott Faktor.hut alapította meg és vezette mostanáig.
Tényleg jól prosperál a Faktor?
Erdélyi Péter, a 444 újságírója Tumblr mikroblogján szedte össze az elérhető adatok alapján, jól teljesít-e György előző portálja. A Gemius adatai szerint ritkán éri el a százezres látogatottságot, ráadásul ez túlnyomórészt vásárolt forgalom – írja Erdélyi, hozzátéve: „Ha a Faktor jól prosperál, akkor az azért van, mert az államilag ráirányított pénz sokszorosa volt annak, amennyiért a forgalmat vették. Ezt azért nehéz önálló piaci vagy szakmai teljesítménynek tekinteni.”
A Faktortól Gábor László főszerkesztőt (a TV2 Tények korábbi főszerkesztőjét) is magával viszi az Origo–NWM-csoporthoz, aki helyettese lesz az Origónál. Mást viszont nem hoz el az állítása szerint napi százezer látogató fölött teljesítő online hírportáltól (amely „jól prosperál” – véli György), és amiatt sem bánkódik, hogy nem az Andy Vajna-féle TV2-nél folytatja.
Mint ismeretes, februárban zárult le a tranzakció, amelynek eredményeként összeolvadt a New Wave Média és az Origo-csoport. Ezzel létrejött az ország egyik vezető online médiaportfóliója, amelynek legismertebb márkái az Origo mellett a VS.hu hírportál, a We Love tematikus oldalak és a Köpönyeg.hu.
Száraz István, az Origo–NWM-csoport vezérigazgatója az MTI-vel közölte: az összeolvadás után létrejött portfólió ötből négy internetezőt elér, ami kiemelkedő erőt képvisel a médiapiacon. Az új vezetők kinevezésével az a céljuk, hogy ezt a pozíciót megerősítsék, és az Origo legyen a leggyorsabb és legmegbízhatóbb online hírforrás. Cégcsoportszinten a tartalomgyártás folyamatainak racionalizálása, a különböző identitású, karakterű szerkesztőségek összehangolt működtetése az elvárás Száraz szerint.
„Komoly kihívás mindkettő, de meggyőződésünk, hogy György Bence a megfelelő ember erre a feladatra, nem utolsósorban azért, mert ő már vezetett hasonló nagyságú szervezetet. Köszönettel tartozom Pálmai L. Ákosnak, az Origo most leköszönő főszerkesztőjének az utóbbi másfél évben végzett eredményes munkájáért” – zárta szavait Száraz.