Irvine: Schumacher jobb Sennánál

Kemenczky Zoltán
2001. 08. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Michael Schumacher fantasztikus vasárnapi sikere óta a szaksajtó és a megkérdezettek már kezdenek kifogyni a szuperlatívuszokból, amelyekkel az immár négyszeres világbajnok német pilóta teljesítményét illethetnék. A hangzatos szalagcímek utáni hajszában némelyek enyhén szólva túlzásokba is estek, s egyáltalán nem meglepő, hogy ebben az olaszok jártak az élen.
A talján tollforgatók elragadtatásukban alkalmasint kissé el is rugaszkodtak a földtől, amit a következő két példa jól érzékeltet: „Schumacher teljesítette küldetését, és a világ ura lett. Egy autóversenyző a Marsról” (Corriere della Sera), „Schumi és Ferrari – istenek vagytok” (Il Gazzettino).
Tagadhatatlan, hogy ha nem is isten, nem is a világ ura, a Marsot pedig legfeljebb műholdfelvételről ismeri, Schumacher valóban kimagaslik a mostani mezőnyből. Jelenleg az egyetlen zseni, a többiek pedig legfeljebb ügyes versenyzők. A 32 éves német pilóta egyedülálló tehetsége már első futamán, az 1991-es Belga Nagydíjon kiderült, amikor a gyengécske Jordan-Forddal az első tízbe került az időmérő edzésen úgy, hogy először látta az autót. Bár Spában hamar a kavicságyba került, a következő futamon, Monzában már ötödik lett, és kezdettől fogva a legjobbak között számoltak vele. Ayrton Senna 1994. május 1-jei halála óta pedig gyakorlatilag a saját képére formálta a világ legnépszerűbb versenysorozatát.
Eddie Irvine, a Jaguar pilótája – Schumacher korábbi csapattársa a Ferrarinál – a Magyar Nagydíj után nemes egyszerűséggel minden idők legjobbjának nevezte a kerpenit, jóllehet, az efféle kijelentésekkel a tapasztaltabbak általában csínján bánnak. Az északír fenegyerek a néhai Ayrton Sennához hasonlítva Schumachert azt mondta, ha a brazil 1994-ben nem hal meg Imolában, később kénytelen lett volna visszavonulni, mert Schumi mellett csak a másodhegedűs szerepe jutott volna neki a száguldó cirkuszban. Ez Irvine véleménye, ám sokan vannak azonban olyanok, akik pont az ellenkezőjét állítják: ha Ayrton Senna élne, lehet, hogy már Juan Manuel Fangio rekordja sem állna (az argentin öt vb-címet nyert), Schumacher pedig nem lenne négyszeres világbajnok. Hogy „mi lett volna, ha”, az sajnos nem derülhetett ki. Ami biztos, az a valóság.
A valóságban pedig tegnap óta is történt egy s más. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke például üzent Ron Dennisnek, a McLaren-Mercedes csapatfőnökének, hogy ha segítségre van szüksége, meri ajánlani az egyik legjobb barátját, aki pszichiáter. Di Montezemolo így reagált Dennisnek a Magyar Nagydíj előtti vádjaira, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) más szabályokat alkalmaz a Ferrarira és Schumacherre, mint az összes többi csapatra.
Elkezdődtek a találgatások arról is, vajon 1998 és ’99 világbajnoka, Mika Häkkinen elhagyja-e a McLaren istállót. Sokan tudni vélik, hogy a wokingiak mindössze hárommillió dolláros alapfizetést ajánlottak a finnek, aki a futamgyőzelmek után prémiumként vehetne fel további százezreket. Ezért úgy hírlik, Mika menni készül, s akik erről beszélnek, azok leginkább honfitársát, a fantasztikusan tehetséges, mindössze 21 éves Kimi Räikkönent látnák szívesen a helyén. A híresztelések alapja, hogy a McLaren-Mercedes továbbra is habozik bejelenteni, melyik két pilótával vág neki a 2002-es szezonnak, pedig sokan már a Német Nagydíj előtt biztosra vették, hogy jövőre is Häkkinen és Coulthard vezeti az „ezüstnyilakat”.
Az azonban biztos, hogy a Ferrarinál marad minden a régiben, azaz a M. Schumacher–Barrichello versenyzőpáros, illetve Jean Todt csapatvezető és Ross Brawn technikai igazgató pozíciója szilárd, mint a csapat belső egysége.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.