Ferrari: nincs új a nap alatt

Csak néhány körön át volt kétséges Michael Schumacher (Ferrari) 54. futamgyőzelme Melbourne-ben, a Formula–1-es vb idénynyitó versenyén. Az Ausztrál Nagydíj óriási rajtbalesettel kezdődött: nyolc autó tört össze, közöttük a két főszereplőé, a brazil Rubens Barrichellóé és a német Ralf Schumacheré. Senki nem sérült meg; összesen nyolcan értek célba.

Kemenczky Zoltán
2002. 03. 04. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

-FORMULA–1-
Sok millió tévénéző ereiben fagyott meg a vér vasárnap, amikor a 2002-es idénynyitó, az Ausztrál Nagydíj rajtja után Ralf Schumacher Williams-BMW-jének jobb első és az egyes rajtkockából induló Rubens Barrichello Ferrarijának bal hátsó kereke összeért, s a német pilóta versenygépe a levegőbe emelkedett. Sokaknak eszébe juthatott a tavalyi baleset, amikor Jacques Villeneuve autójának darabjai halálra sebeztek egy pályabírót. Most nem történt nagy baj, szerencsére a Williams nem fordult a hátára repülés közben, így egy másodperc múlva „talpra esett”, végül a gumifalban landolt. Az óriási káoszban számos ütközés történt, összesen nyolc autó vált használhatatlanná. (Az incidens a versenyzői felelősséget tekintve normális versenybaleset volt, ugyanis aki Ralf Schumachert hibáztatja, elfelejti, hogy Barrichello a közvetlenül a kanyar és a fékezés előtt milyen hirtelen húzott be vetélytársa elé, akinek felocsúdni sem volt ideje.)
Maga a brazil is elismerte: „Megtörténik az ilyesmi a versenyeken. Próbáltam védeni a pozíciómat, de aztán fékeznem kellett. Nem hiszem, hogy túl korán tettem, a végsőkig kivártam.”
Győzelme után M. Schumacher elmondta: nagyon megijedt, amikor öccse autója elemelkedett az aszfaltról.
„Nagyon aggódtam, azonnal beszóltam a rádión, hogy megtudjam, mi történt Ralffal. Mondták, hogy jól van, és utána láttam is futni viszsza a boxba. Szerencséje volt.”
A rendezők nem állították le a versenyt, ehelyett a biztonsági autó után vonatozott a maradék mezőny, amíg eltakarították a roncsokat. Néhány körön át David Coulthard (McLaren-Mercedes) vezetett, és alaposan el is húzott, mialatt a címvédő Schumacher Trullival (Renault) küszködött. Aztán az olasz kicsúszott, és mivel keresztbe állt a pályán, újra megjelent a biztonsági autó. Az újabb repülőrajt után Coulthard a pálya leglassabb kanyarjába túl nagy „rössel” érkezett, elhagyta az aszfaltcsíkot, és elveszítette a vezetést. Schumacher csatázott még egy ideig az őt megelőző Montoyával (Williams), de a jóval gyorsabb Ferrarival a 16. körben egyszerűen körbeautózta. A négyszeres világbajnok gyorsan eltűnt a kolumbiai és az őt üldöző Räikkönen szeme elől, s végül nagy fölénnyel szerezte meg pályafutása 54. nagydíjgyőzelmét.
A melbourne-i Albert Parkban kiderült, hogy a tavalyi kaszniba öltöztetett Ferrari is jobb, mint a riválisok vadonatúj technikája. Legalábbis ezen a versenyen az volt.
„A Ferrarik péntektől kezdve egyértelmű fölényben voltak” – mondta a második helyen célba érő Montoya, de hozzátette: „Azt gondolom azonban, hogy az itteni feltételek a Bridgestone gumik számára sokkal inkább kedvezőek voltak, de remélem, Malajziában melegebb lesz, és ez nekünk kedvez majd.”
Schumacher szuperprodukciója mellett meg kell még említeni Räikkönen érett versenyzését és harmadik helyét, valamint azt, hogy az ausztrál Mark Webber élete első Formula–1-es versenyén 5. lett.
Ausztrál Nagydíj, az F1-vb 2002. évi első futama. Végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:35:36,972 óra, 2. Montoya (kolumbiai, BMW-Williams) + 18,628 mp, 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) + 25,067 mp, 4. Irvine (ír, Jaguar) + 1 kör, 5. Webber (ausztrál, Minardi) + 2 kör, 6. Salo (finn, Toyota) + 2 kör.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.