- Formula–1 -
Rory Byrne, a maranellói team főtervezője így áradozott február 6-án, az új Ferrari, az F2002-es bemutatóján: „Ez a legjobb Ferrari, amelyet valaha építettek.”
Nem sokkal ezután a csapat sportigazgatója, Jean Todt bejelentette, hogy az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a német Michael Schumacher és a brazil Rubens Barrichello még a 2001-es modellt használja. A rendkívül esztétikus, áramlástanilag szinte tökéletes új versenygép jól vizsgázott ugyan a teszteken, az istálló elöljárói mégis úgy gondolták: fő a biztonság. Ahhoz pedig kétség sem fér, hogy az előző évi Ferrari minden idők legmegbízhatóbb és leggyorsabb autója. Ennek alátámasztásához elég lehet, hogy M. Schumacher autója tavaly – az edzéseket is beleértve – összesen négyszer hibásodott meg.
Michael Schumacher két kivétellel minden számottevő kategóriában az örökranglisták élén áll. A két rekord, amely „menekül előle”: a legtöbb világbajnoki cím – öt – az argentin Juan Manuel Fangio nevéhez fűződik, míg a legtöbb edzéselsőséget a néhai brazil Ayrton Senna szerezte (65-öt). Sennát Schumi az idén nem érheti utol (eddig 43 első rajtkockás indulása volt), ám ha az év végén ismét őt koronázzák meg, akkor ő lesz a második ötszörös világbajnok. Ráadásul korábban még senkinek nem sikerült ugyanazzal a márkával, ugyanolyan motorral egymás után háromszor vb-címet nyernie.
A tavalyi citromdíjas McLaren-Mercedes szintén nagyszerű autót épített. Az MP 4/17-estől azt remélik, hogy valódi vetélytársa lesz a Ferrarinak. Mario Ilien motortervező új erőforrása 18 500-as percenkénti fordulatszámra és 860 lóerős teljesítményre képes.
A wokingi csapat skót pilótája, David Coulthard ezúttal is nagyon elszánt, ráadásul már nincs Mika Häkkinen, így a csapaton belüli vetélkedés sem hátráltathatja a lehető legjobb eredmény elérésében. Hacsak nem a 22 éves, finn Kimi Räikkönen, aki egy év sauberes időszak után azonnal megkapta élete nagy lehetőségét, amikor szerződtette a McLaren. Kérdéses: igazolja-e azokat, akik a jövő nagy világbajnokát látják bennne?
A Williams-BMW-t a nagyszerűen sikerült 2001-es év (négy futamgyőzelem) után immár vb-címre esélyes csapatként könyvelik el, a brit–német istálló vezetői is sokat várnak a német Ralf Schumachertől és a kolumbiai Juan Pablo Montoyától. Az új autóval nincs minden rendben, a szerényebb teszteredmények után a pilóták aerodinamikai gondokra panaszkodnak. Egyes híresztelések szerint Grove-ban, a Williams székhelyén lázasan dolgoznak az új megoldásokon.
A pénteki melbourne-i edzéseredmények azt mutatják, hogy a svájci Sauber istálló továbbra is jó úton jár. A tavalyi Ferrari motor hajtotta C21-essel Nick Heidfeld 5., a mindössze húszéves újonc, az óriási tehetségnek tartott brazil Felipe Massa 8. volt az első két gyakorláson.
A sportágért rajongók tapsolnak, a riválisokat viszont bizonyára nem veti szét az öröm a Renault és a Toyota színre lépése miatt. Az utóbbi tíz évben ötször Renault motoros autóval nyertek világbajnoki címet, így az immáron tisztán gyári konstrukciótól, az R202-től sokat várnak. Futamgyőzelmet persze egyelőre nem, de azt igen, hogy kijelölje a csúcs felé vezető út irányát.
A Kölnben épített vegytiszta Toyotának hasonló a szándéka 2002-ben, s mert a japán autógyár forrásai szinte kimeríthetetlenek, az erőfeszítéseknek az eredményekben is meg kell mutatkozniuk egy-két éven belül.
A két gyáróriás autói az idén elsősorban a Jordan, a Jaguar és a BAR pozícióját veszélyeztethetik, ezért a középmezőnyben is fantasztikus csata várható 2002-ben. A sereghajtó szerep az Arrows és a Minardi pilótáinak juthat.
Ausztrál Nagydíj, a 2002-es F1-világbajnokság 1. futama. A pénteki edzések összesített eredménye: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:27,276 perc; 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:27,799; 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:28,821; 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:28,870; 5. Heidfeld (német, Sauber) 1:29,572; 6. Salo (finn, Toyota) 1:29,601; 7. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:29,875; 8. Massa (brazil, Sauber) 1:29,937; 9. Fisichella (olasz, Jordan-Honda) 1:30,187; 10. Trulli (Renault) 1:30,298.
PILÓTÁK, CSAPATOK
FERRARI 1 Michael Schumacher (német) 2 Rubens Barrichello (brazil)
McLAREN-MERCEDES 3 David Coulthard (brit) 4 Kimi Räikkönen (finn)
WILLIAMS-BMW 5 Ralf Schumacher (német) 6 Juan Pablo Montoya (kolumbiai)
SAUBER-PETRONAS 7 Nick Heidfeld (német) 8 Felipe Massa (brazil)
JORDAN-HONDA 9 Giancarlo Fisichella (olasz) 10 Takuma Szato (japán)
BAR-HONDA 11 Jacques Villeneuve (kanadai) 12 Olivier Panis (francia)
RENAULT 14 Jarno Trulli (olasz) 15 Jenson Button (brit)
JAGUAR 16 Eddie Irvine (brit) 17 Pedro De La Rosa (spanyol)
ARROWS-COSWORTH 20 Heinz-Harald Frentzen (német) 21 Enrique Bernoldi (brazil)
MINARDI-ASIATECH 22 Alex Yoong (malajziai) 23 Mark Webber (ausztrál)
TOYOTA 24 Mika Salo (finn) 25 Allan McNish (brit)
A 2002-ES VERSENYNAPTÁR
1 AUSZTRÁL NAGYDÍJ Melbourne március 3.
2 MALAJZIAI NAGYDÍJ Szepang március 17.
3 BRAZIL NAGYDÍJ Interlagos (Sao Paulo) március 31.
4 SAN MARINÓ-I NAGYDÍJ Imola április 14.
5 SPANYOL NAGYDÍJ Barcelona április 28.
6 OSZTRÁK NAGYDÍJ Spielberg május 12.
7 MONACÓI NAGYDÍJ Monte-Carlo május 26.
8 KANADAI NAGYDÍJ Montreal június 9.
9 EURÓPAI NAGYDÍJ Nürburgring június 23.
10 BRIT NAGYDÍJ Silverstone július 7.
11 FRANCIA NAGYDÍJ Magny-Cours július 21.
12 NÉMET NAGYDÍJ Hockenheim július 28.
13 MAGYAR NAGYDÍJ Mogyoród augusztus 18.
14 BELGA NAGYDÍJ Spa-Francorchamps szeptember 1.
15 OLASZ NAGYDÍJ Monza szeptember 15.
16 EGYESÜLT ÁLLAMOK NAGYDÍJA Indianapolis szeptember 29.
17 JAPÁN NAGYDÍJ Szuzuka október 13.
Kiderült, miért omlottak össze az ausztrálok, a magyar kulcsember csalódott
