Michael Schumacher Fangio mellé lépne

A holnap, magyar idő szerint hajnali négy órakor kezdődő Ausztrál Nagydíjjal rajtol a 2002-es Formula–1-es autós gyorsasági világbajnokság. Az indulók listáját látva azonnal megállapítható, hogy a mezőny a technológiai hátteret nézve az eddigi legerősebb. A melbourne-i verseny első két szabadedzésén a világbajnok Ferrari csapat és a szintén címvédő Michael Schumacher messze maga mögött hagyta a vetélytársakat. Nem igazolódtak be tehát azok a félelmek, hogy az olasz istálló számára hátrány, hogy pilótái a tavalyi, F2001-es modellel versenyeznek a nyitányon.

Kemenczky Zoltán
2002. 03. 02. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

- Formula–1 -

Rory Byrne, a maranellói team főtervezője így áradozott február 6-án, az új Ferrari, az F2002-es bemutatóján: „Ez a legjobb Ferrari, amelyet valaha építettek.”
Nem sokkal ezután a csapat sportigazgatója, Jean Todt bejelentette, hogy az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a német Michael Schumacher és a brazil Rubens Barrichello még a 2001-es modellt használja. A rendkívül esztétikus, áramlástanilag szinte tökéletes új versenygép jól vizsgázott ugyan a teszteken, az istálló elöljárói mégis úgy gondolták: fő a biztonság. Ahhoz pedig kétség sem fér, hogy az előző évi Ferrari minden idők legmegbízhatóbb és leggyorsabb autója. Ennek alátámasztásához elég lehet, hogy M. Schumacher autója tavaly – az edzéseket is beleértve – összesen négyszer hibásodott meg.
Michael Schumacher két kivétellel minden számottevő kategóriában az örökranglisták élén áll. A két rekord, amely „menekül előle”: a legtöbb világbajnoki cím – öt – az argentin Juan Manuel Fangio nevéhez fűződik, míg a legtöbb edzéselsőséget a néhai brazil Ayrton Senna szerezte (65-öt). Sennát Schumi az idén nem érheti utol (eddig 43 első rajtkockás indulása volt), ám ha az év végén ismét őt koronázzák meg, akkor ő lesz a második ötszörös világbajnok. Ráadásul korábban még senkinek nem sikerült ugyanazzal a márkával, ugyanolyan motorral egymás után háromszor vb-címet nyernie.
A tavalyi citromdíjas McLaren-Mercedes szintén nagyszerű autót épített. Az MP 4/17-estől azt remélik, hogy valódi vetélytársa lesz a Ferrarinak. Mario Ilien motortervező új erőforrása 18 500-as percenkénti fordulatszámra és 860 lóerős teljesítményre képes.
A wokingi csapat skót pilótája, David Coulthard ezúttal is nagyon elszánt, ráadásul már nincs Mika Häkkinen, így a csapaton belüli vetélkedés sem hátráltathatja a lehető legjobb eredmény elérésében. Hacsak nem a 22 éves, finn Kimi Räikkönen, aki egy év sauberes időszak után azonnal megkapta élete nagy lehetőségét, amikor szerződtette a McLaren. Kérdéses: igazolja-e azokat, akik a jövő nagy világbajnokát látják bennne?
A Williams-BMW-t a nagyszerűen sikerült 2001-es év (négy futamgyőzelem) után immár vb-címre esélyes csapatként könyvelik el, a brit–német istálló vezetői is sokat várnak a német Ralf Schumachertől és a kolumbiai Juan Pablo Montoyától. Az új autóval nincs minden rendben, a szerényebb teszteredmények után a pilóták aerodinamikai gondokra panaszkodnak. Egyes híresztelések szerint Grove-ban, a Williams székhelyén lázasan dolgoznak az új megoldásokon.
A pénteki melbourne-i edzéseredmények azt mutatják, hogy a svájci Sauber istálló továbbra is jó úton jár. A tavalyi Ferrari motor hajtotta C21-essel Nick Heidfeld 5., a mindössze húszéves újonc, az óriási tehetségnek tartott brazil Felipe Massa 8. volt az első két gyakorláson.
A sportágért rajongók tapsolnak, a riválisokat viszont bizonyára nem veti szét az öröm a Renault és a Toyota színre lépése miatt. Az utóbbi tíz évben ötször Renault motoros autóval nyertek világbajnoki címet, így az immáron tisztán gyári konstrukciótól, az R202-től sokat várnak. Futamgyőzelmet persze egyelőre nem, de azt igen, hogy kijelölje a csúcs felé vezető út irányát.
A Kölnben épített vegytiszta Toyotának hasonló a szándéka 2002-ben, s mert a japán autógyár forrásai szinte kimeríthetetlenek, az erőfeszítéseknek az eredményekben is meg kell mutatkozniuk egy-két éven belül.
A két gyáróriás autói az idén elsősorban a Jordan, a Jaguar és a BAR pozícióját veszélyeztethetik, ezért a középmezőnyben is fantasztikus csata várható 2002-ben. A sereghajtó szerep az Arrows és a Minardi pilótáinak juthat.
Ausztrál Nagydíj, a 2002-es F1-világbajnokság 1. futama. A pénteki edzések összesített eredménye: 1. M. Schumacher (német, Ferrari) 1:27,276 perc; 2. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:27,799; 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 1:28,821; 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:28,870; 5. Heidfeld (német, Sauber) 1:29,572; 6. Salo (finn, Toyota) 1:29,601; 7. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:29,875; 8. Massa (brazil, Sauber) 1:29,937; 9. Fisichella (olasz, Jordan-Honda) 1:30,187; 10. Trulli (Renault) 1:30,298.

PILÓTÁK, CSAPATOK
FERRARI 1 Michael Schumacher (német) 2 Rubens Barrichello (brazil)
McLAREN-MERCEDES 3 David Coulthard (brit) 4 Kimi Räikkönen (finn)
WILLIAMS-BMW 5 Ralf Schumacher (német) 6 Juan Pablo Montoya (kolumbiai)
SAUBER-PETRONAS 7 Nick Heidfeld (német) 8 Felipe Massa (brazil)
JORDAN-HONDA 9 Giancarlo Fisichella (olasz) 10 Takuma Szato (japán)
BAR-HONDA 11 Jacques Villeneuve (kanadai) 12 Olivier Panis (francia)
RENAULT 14 Jarno Trulli (olasz) 15 Jenson Button (brit)
JAGUAR 16 Eddie Irvine (brit) 17 Pedro De La Rosa (spanyol)
ARROWS-COSWORTH 20 Heinz-Harald Frentzen (német) 21 Enrique Bernoldi (brazil)
MINARDI-ASIATECH 22 Alex Yoong (malajziai) 23 Mark Webber (ausztrál)
TOYOTA 24 Mika Salo (finn) 25 Allan McNish (brit)

A 2002-ES VERSENYNAPTÁR
1 AUSZTRÁL NAGYDÍJ Melbourne március 3.
2 MALAJZIAI NAGYDÍJ Szepang március 17.
3 BRAZIL NAGYDÍJ Interlagos (Sao Paulo) március 31.
4 SAN MARINÓ-I NAGYDÍJ Imola április 14.
5 SPANYOL NAGYDÍJ Barcelona április 28.
6 OSZTRÁK NAGYDÍJ Spielberg május 12.
7 MONACÓI NAGYDÍJ Monte-Carlo május 26.
8 KANADAI NAGYDÍJ Montreal június 9.
9 EURÓPAI NAGYDÍJ Nürburgring június 23.
10 BRIT NAGYDÍJ Silverstone július 7.
11 FRANCIA NAGYDÍJ Magny-Cours július 21.
12 NÉMET NAGYDÍJ Hockenheim július 28.
13 MAGYAR NAGYDÍJ Mogyoród augusztus 18.
14 BELGA NAGYDÍJ Spa-Francorchamps szeptember 1.
15 OLASZ NAGYDÍJ Monza szeptember 15.
16 EGYESÜLT ÁLLAMOK NAGYDÍJA Indianapolis szeptember 29.
17 JAPÁN NAGYDÍJ Szuzuka október 13.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.