Hallottam, hogy a múlt hét végén Monzában volt, elkísérte az öccsét. Ő milyen kategóriában versenyez, és hol végzett?
– A szuperbike-világbajnokságon belül van maga a szuberbike, valamint a szupersport, de ezekbe rettenetesen nehéz bekerülni, főleg az anyagiak miatt, ezért a húsz éven aluliak számára külön létrehoztak egy szupersport kategóriát. Gergő ennek a futamában lett tizenkilencedik, ami nem világra szóló eredmény, de annak függvényében kell nézni, hogy szériamotorral versenyez, a mezőny nagy részének pedig átalakított gépe van.
– Előfordulhat, hogy valamikor a gyorsasági vb-n egymás ellen versenyeznek majd?
– Persze, de az biztos, hogy nem a közeljövőben.
– Egy fura szabály szerint a 125 köbcentisek között csak 28 éves kor alatt lehet versenyezni. Hogy gondolja, kitölti ezt az időt, vagy inkább feljebb lép?
– Valóban ez a tervem, olyanynyira, hogy a jövőben már a 250-esek között szeretnék versenyezni.
– Vagyis megválna a KTM-től, hiszen a csapata itt nem indul.
– Most még nem indult, de már elkészült a 250-es motorunk is, és a mugellói, de legkésőbb az aspeni futamon be is vetjük.
– Akkor viszont gyaníthatón maradna a KTM-nél, amely az egyik legerősebb gyári csapat a mezőnyben.
– Ha megegyezünk, akkor maradok.
– Azt tudjuk, hogy a Dakar-ralikon rendre tarol a KTM, de ha a gyorsasági vb-t vesszük alapul, és a Forma–1-ből kellene egy hasonló erősségű csapatot megneveznie, akkor melyiket mondaná?
– Az egészen más világ, nem lehet ilyen összehasonlítást tenni. Ezzel együtt a 125-ösök között szerintem a miénk a legjobb motor. Jövőre majd kiderül, a 250-ösök között mire jutunk. A MotoGP-ben pedig csak olyan szinten van benne a KTM, hogy motorblokkot gyárt.
– A Forma–1-ről azt mondta, egészen más világ, de a tekintetben azért bizonyára megvan a hasonlóság, hogy a gyorsasági-vb is egy utazó cirkusz. És Sanghajban bizonyára nem úgy váltak el egymástól, hogy mindenki mehet haza, viszontlátásra Le Mans-ban.
– Ha nem is egészen ez a helyzet, kicsit mégis hasonló. A mi csapatunk sem utazik mindig együtt, de egy utazási iroda profi módon megszervezi, hogy mindenki a lehető legkényelmesebben hazajusson akár a világ túlsó feléről is.
– Két futam között kap pár szabadnapot, vagy semmi pihenő, menni kell tesztelni, készülni a következőre?
– Többnyire menni kell, jó, ha egy-két napra haza tudok ugrani.
– Ebben a világban a versenyzők teljesen külön életet élnek?
– Gyakorlatilag igen, legalábbis arról nincs szó, hogy bandákba verődnénk. Mindenki profi módon végzi a dolgát.
– Ha már említette, jövőre minden bizonnyal a 250-esek között indul, esetleg előbbre is tekint, hogy a „királykategóriának” számító MotoGP-hez mikor tud odakerülni?
– Reálisan nézve ez egyelőre elérhetetlen számomra. Arra pedig nem is vágyom, hogy egy gyenge motorral a mezőny végén körözzek.
– A hét végén a vb negyedik futamán a Francia Nagydíjon, Le Mans-ban versenyez. Figyeli az időjárási előrejelzéseket?
– Hogyne. Azt mondják, hogy esni fog.
– Akkor nyilván örül, elvégre Sanghajban is esett, sőt, azt megelőzően legjobb eredménye, a 2002-es Brazil Nagydíjon elért negyedik helye is esőben született.
– Ez igaz, de bevallom, mégsem szeretek esőben versenyezni. Az persze más kérdés, hogy meglehetősen bevállalós típus vagyok, így általában jól szerepelek a mostohább időjárási körülmények közepette. Úgy érzem egyébként, a dobogós helyezés már régóta bennem volt, de csak most kerültem olyan csapathoz, ahol a technikai háttér is adott volt ahhoz, hogy valóban az első három között érjek célba.
– Mit gondol, ez a harmadik hely mennyire dobta meg az ismertségét?
– Erre nekem nem könnyű válaszolni…
– Akkor úgy kérdezem, a szokásosnál mennyivel több interjút adott az elmúlt két hétben?
– Nem akarok túlozni, de nagyjából százszor annyit.
– Ahhoz mit szól, hogy sokak szerint a vb-n a végelszámolásnál is ott lehetne az első három között, sőt, akár világbajnok is lehet?
– Még nagyon messze van a vége, de erre nem mondom, hogy nincs realitása.
Visszafoglalás – Nem csak egy évszám 1968 + videó (első rész)
