Százszoros népszerűség Sanghaj óta

Ha azt nézzük, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokságon több mint három évtizede nem állt magyar versenyző dobogón, akkor Talmácsi Gábor másfél hete bizony kisebbfajta sporttörténelmet írt a Kínai Nagydíjon, Sanghajban elért harmadik helyével a 125 köbcentis kategóriában. S a KTM gyári csapatához került versenyző a hét végén Le Mansban akár újabb fejezetet írhat.

2005. 05. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hallottam, hogy a múlt hét végén Monzában volt, elkísérte az öccsét. Ő milyen kategóriában versenyez, és hol végzett?
– A szuperbike-világbajnokságon belül van maga a szuberbike, valamint a szupersport, de ezekbe rettenetesen nehéz bekerülni, főleg az anyagiak miatt, ezért a húsz éven aluliak számára külön létrehoztak egy szupersport kategóriát. Gergő ennek a futamában lett tizenkilencedik, ami nem világra szóló eredmény, de annak függvényében kell nézni, hogy szériamotorral versenyez, a mezőny nagy részének pedig átalakított gépe van.
– Előfordulhat, hogy valamikor a gyorsasági vb-n egymás ellen versenyeznek majd?
– Persze, de az biztos, hogy nem a közeljövőben.
– Egy fura szabály szerint a 125 köbcentisek között csak 28 éves kor alatt lehet versenyezni. Hogy gondolja, kitölti ezt az időt, vagy inkább feljebb lép?
– Valóban ez a tervem, olyanynyira, hogy a jövőben már a 250-esek között szeretnék versenyezni.
– Vagyis megválna a KTM-től, hiszen a csapata itt nem indul.
– Most még nem indult, de már elkészült a 250-es motorunk is, és a mugellói, de legkésőbb az aspeni futamon be is vetjük.
– Akkor viszont gyaníthatón maradna a KTM-nél, amely az egyik legerősebb gyári csapat a mezőnyben.
– Ha megegyezünk, akkor maradok.
– Azt tudjuk, hogy a Dakar-ralikon rendre tarol a KTM, de ha a gyorsasági vb-t vesszük alapul, és a Forma–1-ből kellene egy hasonló erősségű csapatot megneveznie, akkor melyiket mondaná?
– Az egészen más világ, nem lehet ilyen összehasonlítást tenni. Ezzel együtt a 125-ösök között szerintem a miénk a legjobb motor. Jövőre majd kiderül, a 250-ösök között mire jutunk. A MotoGP-ben pedig csak olyan szinten van benne a KTM, hogy motorblokkot gyárt.
– A Forma–1-ről azt mondta, egészen más világ, de a tekintetben azért bizonyára megvan a hasonlóság, hogy a gyorsasági-vb is egy utazó cirkusz. És Sanghajban bizonyára nem úgy váltak el egymástól, hogy mindenki mehet haza, viszontlátásra Le Mans-ban.
– Ha nem is egészen ez a helyzet, kicsit mégis hasonló. A mi csapatunk sem utazik mindig együtt, de egy utazási iroda profi módon megszervezi, hogy mindenki a lehető legkényelmesebben hazajusson akár a világ túlsó feléről is.
– Két futam között kap pár szabadnapot, vagy semmi pihenő, menni kell tesztelni, készülni a következőre?
– Többnyire menni kell, jó, ha egy-két napra haza tudok ugrani.
– Ebben a világban a versenyzők teljesen külön életet élnek?
– Gyakorlatilag igen, legalábbis arról nincs szó, hogy bandákba verődnénk. Mindenki profi módon végzi a dolgát.
– Ha már említette, jövőre minden bizonnyal a 250-esek között indul, esetleg előbbre is tekint, hogy a „királykategóriának” számító MotoGP-hez mikor tud odakerülni?
– Reálisan nézve ez egyelőre elérhetetlen számomra. Arra pedig nem is vágyom, hogy egy gyenge motorral a mezőny végén körözzek.
– A hét végén a vb negyedik futamán a Francia Nagydíjon, Le Mans-ban versenyez. Figyeli az időjárási előrejelzéseket?
– Hogyne. Azt mondják, hogy esni fog.
– Akkor nyilván örül, elvégre Sanghajban is esett, sőt, azt megelőzően legjobb eredménye, a 2002-es Brazil Nagydíjon elért negyedik helye is esőben született.
– Ez igaz, de bevallom, mégsem szeretek esőben versenyezni. Az persze más kérdés, hogy meglehetősen bevállalós típus vagyok, így általában jól szerepelek a mostohább időjárási körülmények közepette. Úgy érzem egyébként, a dobogós helyezés már régóta bennem volt, de csak most kerültem olyan csapathoz, ahol a technikai háttér is adott volt ahhoz, hogy valóban az első három között érjek célba.
– Mit gondol, ez a harmadik hely mennyire dobta meg az ismertségét?
– Erre nekem nem könnyű válaszolni…
– Akkor úgy kérdezem, a szokásosnál mennyivel több interjút adott az elmúlt két hétben?
– Nem akarok túlozni, de nagyjából százszor annyit.
– Ahhoz mit szól, hogy sokak szerint a vb-n a végelszámolásnál is ott lehetne az első három között, sőt, akár világbajnok is lehet?
– Még nagyon messze van a vége, de erre nem mondom, hogy nincs realitása.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.