Mindez azzal kezdődött, hogy Ralf Schumacher – akinek tavaly nagyon csúnya balesete volt ezen a pályán – pénteki második szabadedzésén defektet kapott, és összetörte a Toyotáját. A Michelin szakemberei elemezték a helyzetet, s be kellett ismerniük, hogy náluk van a hiba, az Indianapolisba szállított gumijaik alkalmatlanok erre a pályára, amelynek egyik fele a hírhedt Indy 500-as ovál, vagyis eleve nem egy átlagos pálya. A Michelin szakemberei szerint a gumijaik legfeljebb tíz kört bírnak, s utána a pilóták életveszélynek vannak kitéve. (Mint ismert, az F–1 szabályai gyakorlatilag tiltják a gumicserét.) A felismerés után a francia gumigyártó cég arra kérte a Nemzetközi Automobil-szövetséget (FIA), hogy engedélyezze az új abroncsok Indianapolisba szállítását, ám ezt elutasították.
S a Michelin másik kérését sem fogadták el, nevezetesen azt, hogy helyezzenek el egy biztonsági sikánt, azaz lassítót a kritikus oválkanyar elé.
A FIA azonban nem engedett, és a következő nyilatkozatot adta ki: „A Michelinnek lehetősége van arra, hogy utasítsa csapatait a 12-es és 13-as kanyar között a lassításra, vagy büntetést magával vonó módon arra, hogy új gumikat tegyenek fel, amelyeket nem használtak az időmérő edzésen, vagy arra, hogy a futam alatt többször kereket cseréljenek. A csapatok döntik el, hogy versenyeznek-e Indianapolisban, vagy sem” – áll Charlie Whiting versenyigazgató válaszlevelében.
A hét csapat – a Renault, a McLaren-Mercedes, a Toyota, a BAR-Honda, a Williams-BMW, a Sauber-Petronas és a Red Bull-Cosworth – válasza pedig az volt, hogy a versenyben a felvezető kör után a boxba hajtottak az autóikkal. Így csak Bridgestone-gumikkal rendelkező Ferrarik (Michael Schumacher, Rubens Barrichello), Jordanek (Tiago Monteiro, Naria Karthikeyan) és Minardik (Christijan Albers, Patrick Friesacher) vágtak neki a futamnak. A Jordan és a Minardi előtt, lévén szó az F–1-es mezőny két messze leggyengébb csapatáról, sohasem látott lehetőség villant fel: csak végig kell bírni a futamot, és biztos a pontszerzés, és még egy dobogós hely is kiadó. A szituáció azonban a helyi nézőközönséget nem villanyozta fel, mert bizony nem ezt várták a pénzükért. A csalódottságot egy pályára dobott vizes palack is érzékeltette, ami Barrichello Ferrarija alatt pukkant ki.
Közben az edzésen első, s így az első rajtkockából való indulás jogát megszerző Jarno Trulli már az újságíróknak nyilatkozott: „Ez hatalmas csalódás mindenkinek, a csapatoknak, a versenyzőknek, a Forma–1 egészének. De nem kerülhettük el a sorsdöntő lépést, most a pilóták biztonságáról volt szó. Tudtunk a gondokról, így egyértelmű, hogy a Michelin-csapatok nem versenyezhettek ma.”
Ez a futam nem a versenyről szólt, de természetesen rögzítsük: Schumacher győzött, mögötte pedig Barrichello, Monteiro, Karthikeyan, Albers, Friesacher sorrend alakult ki. Szóval „Schumi” nyert, ez biztos, a Forma–1 viszont egyelőre beláthatatlan veszteséget szenvedett.
Donald Trump és Benjamin Netanjahu munkavacsora keretében tárgyal
