Indianapolisban a Forma–1-es autós gyorsasági vb mezőnye egyelőre a hét végi, idei 9. futammal van elfoglalva, de a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) tegnap előbbre is tekintett. Nyilvánosságra hozta a 2008-ra vonatkozó s az idén év végén jóváhagyandó szabálytervezetét. Ami forradalmi változtatások sorát tartalmazza. Csak egy gumigyártó cég maradhatna az F–1-ben, amelyik megnyeri a kiírt pályázatot, s a motorok elektronikai vezérlő egységét, valamint a váltókat is ugyanaz a kijelölt gyártó adná valamennyi autóba. A FIA korlátozná az elektronikus rendszerek és a különleges anyagok használatát, csökkentené a tesztelésre szánható időt, nagyobb szerepet adva a pilóták egyéni képességeinek. Ez tehát a terv, kérdés, mi valósul meg belőle, mert azért az istállóknak is van szavuk az ügyben.
Egyelőre azonban az Egyesült Államok Nagydíja a téma, már csak azért is, mert ez ugyanolyan egyedi verseny, mint a monacói, persze más vonatkozásban. Az indianapolisi pálya egyik fele a híres-hírhedt Indy 500-as döntött ovál, a másik fele viszont „hagyományos” s kanyarokkal alaposan megtűzdelt. A célegyenes azonban az F–1 leghosszabb padlógázas szakasza, ahol a versenyzők 330 km/órás sebességgel száguldanak. Tavaly itt tévesztette el a mértéket Ralf Schumacher, aki háromszázzal vágódott a falnak, de nagy szerencséjére megúszta kettős csigolyatöréssel s öt versenyre szóló kényszerpihenővel. (A futamon egyébként csak nyolcan értek célba, nyolcadikként Baumgartner Zsolt a Minardival, megszerezve az első magyar F–1-es pontot.) S most is őrült száguldásra számíthatunk; a vb-n a spanyol Alonso (Renault) 59 ponttal vezet, a finn Räikkönen (McLaren) 37-tel a második, ám nagyon fogadkozik, hogy lesz ő még az idén első is. A tegnapi első szabad edzésen a kolumbiai Montoya (McLaren) bizonyult a leggyorsabbnak.
Donald Trump és Benjamin Netanjahu munkavacsora keretében tárgyal
