idezojelek

Folytatják a Karácsony-karók leverését

Olyasvalaki akadályozza főpolgármesterként az autókat, aki állandóan autóval jár.

Megyeri Dávid avatarja
Megyeri Dávid
Cikk kép: undefined

Hiába próbálnak úgy tenni Karácsony Gergelyék, mintha őket támadnák, valójában ők támadnak mindenkit, aki nem feltétlen és kritikátlan híve a kerékpársávoknak és az azokat az úttest többi részétől erőszakosan leválasztó karóknak. Erről árulkodik Balogh Samunak, a főpolgármester kabinetfőnökének az a közösségi oldalas bejegyzése, amelyben azt írja melodramatikus mellékzöngével:

Folytatódik a támadássorozat Budapest első védett biciklisávjai ellen. Miután legutóbb bebizonyosodott, hogy ha szükséges, akár mentőautóval is végig lehet hajtani a sávon, a kormánysajtó újabb témát talált: a reptéri buszok közlekedését.

A magát kamugyanúsan és fellengzősen várostervezőként, civil aktivistaként bemutató Baloghnak megint sikerült két mondatba belezsúfolnia egy sereg valótlanságot. Nem indult ugyanis semmilyen támadássorozat a sávok ellen, pusztán felerősödött az emberek önvédelmi reflexe. Éppen ők rohanták le durván a gyanútlan lakosságot a cölöpök leverésével, tovább akadályozandó az általuk már eddig is összezavart forgalmat. Másrészt a kerékpárosokat még csak nem is védik ezek a rögzített, balesetveszélyes karók, így a védettségnek csupán hamis illúzióját tudják nyújtani, valódi védelmet semmiképp. Pro tertio: 

dehogyis bizonyosodott be, hogy mentőautóval gond nélkül végig lehet hajtani a sávon! Meg sem kísérelték bizonyítani, a szakemberek pedig éppen az ellenkezőjét mondják. Nem is ez a kérdés, hanem az, hogy időveszteséget okoz-e a cölöpök által kijelölt sávba való benavigálás, az abban való lavírozás, majd a megállás, s mindezt úgy, hogy ne kelljen biciklistákat kerülgetni.

VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Negyedrészt pedig nem az úgymond kormánysajtó találta meg újabb témaként a reptéri buszjárat ellehetetlenítését, hanem egyszerűen ez történt: a járatokat mellékutcákba kellett terelni, ami jócskán megnövelte a menetidőt.

Nem a csúnya jobboldali média foglalkozik a Karácsony-féle abszurd, észamortizáló álújításokkal, elég, ha bárki beleolvas a főpolgármester szárnysegédjének bejegyzése alá írott kommentdömpingbe, pontos képet alkothat arról, miként vélekedik a nép a legújabb közlekedésfagyasztó, dugógeneráló őrültségeikről. A keresetlenül őszinte, nyelvileg nem visszafogott, de szakmailag megalapozott vélemények egyike például felveti:

ha nem s…ggel gondolkodnátok, akkor rá lehetne jönni, hogy az autók ész nélküli lassítása, korlátozása csak a légszennyezettséget növeli. Ha egy autó 10-20-30-cal araszol, akkor lényegesen több káros anyagot bocsát ki, mint ha egy normálisan megtervezett zöldhullámon haladna végig. Ezt szívják a biciklisek is. Meg azok, akik a belvárosban laknak. Csak gratulálni tudok. […] Semmi mást nem értek el, csak a bringások és magatok ellen hangoltok mindenkit. Ügyesek vagytok.” ­Balogh elvtárs erre azt válaszolta, hogy „az elérhető statisztikák szerint csökkent a torlódások mértéke 2019 óta.

Amire meglehetően szkeptikusan reagáltak a hozzászólók, hisz lehetnek szépek a megrendelt kimutatások, ha az autókban az emberek állandóan dugóban ülnek.

Egy kerékpárral közlekedő kommentelő kritikája különösen rosszul eshetett Karácsonyéknak:

Biciklivel járok dolgozni a Stefánia útról a XX. kerületbe, arra jó menni, a Hungárián a járdán van a biciklisút, így biztonságos. Az Üllőin így sem mennék szívesen végig, amúgy tényleg lefojtja a város közlekedését a sok zöld karó, nem tűnik jó ötletnek ez így. Másrészt tényleg figyelembe kell venni az áruszállítás, építőipari és egyéb munkavégzés, mentő, tűzoltó stb. mozgását, nem mehet és nem is tud mindenki biciklivel menni, nem így kéne a kerékpáros-közlekedést népszerűsíteni, motiválni, erőszakolni meg végképp nem kéne.

Mások is szóvá tették, hogy a bringásoknak is ártalmasak a sávok: 

piszkosul egészséges és zöld dolog lehet dugóban álló autósor mellett kerekezni és kipufogógázt lélegezni. Így lehet jó kis tüdőrákot kapni. Ezt hozzáértő helyeken a párhuzamos mellékutcák gyalogos/kerékpáros övezetté alakításával oldják meg.

Sokak nevében beszélnek, akik szóvá tették, hogy olyasvalaki akadályozza főpolgármesterként az autókat, aki állandóan autóval jár. Ami pedig a repülőtéri járat kiszorítását illeti, Balogh Samu saját cégüket is meghazudtolta, amikor azt mondta, hogy fel sem merült a buszsáv megtartása, hisz a BKK tavaly megírta: a 100E autóbusz a turizmusnak köszönhetően egyre sűrűbben és nagyobb kihasználtsággal működik. Vitézy Dávid azt nyilatkozta, hogy a reptéri utasok többsége magyar, így az sem jó érv, hogy a külföldiek úgyis turisták, ráérnek. A BKK korábbi vezetője szintén elhibázottnak tartja az átalakítást, mert a kerékpáros-közlekedés fejlesztése nem mehet a közösségi rovására.

Számít ez a dollár-főpolgármesternek és szélsőséges körének? Nem valószínű.

A Tűzfalcsoport szerint már kijelölték a következő forgalmas utakat, ahol a csődközeli állapotra panaszkodó, a 214 milliárd forintot eltüntető fővárosi herda-horda folytatja 133 millióból a Karácsony-karók leverését.

 Azonban Gulyás Gergely miniszter a Kormányinfón jelezte: vitatható a jogi megítélése annak, ha egy mentőautót akadályoznak az életek mentésében.

Borítókép: Dugó az Üllői úton (Fotó: Mirkó István)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right
Ambrus-Jobbágyi Zsófia avatarja
Ambrus-Jobbágyi Zsófia

Valóban megszületett!

Jeszenszky Zsolt avatarja
Jeszenszky Zsolt

Milyen példát mutat az iszlám?

Ágoston Balázs avatarja
Ágoston Balázs

Angyalszárnyak ágyúdörgésben

Borbély Zsolt Attila avatarja
Borbély Zsolt Attila

A romániai forradalom magyar hőse

A szerző további cikkei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.