„Ma délutáni fotók, nyári csúcsszezon, Üllői út, a buszok állnak a dugóban. Bár a buszfeliratot lekaparták az új lepollerezett kerékpársáv kedvéért, a buszsáv nyomai még látszanak az aszfalton. A 100E reptéri expressz ma délután a korábban szokásos 30-35 perc helyett 45-50 perc alatt ér ki a repülőtérre” – írta Vitézy Dávid a legfrissebb Facebook-bejegyzésében.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetője kifejtette: „A Budapest Mobilitási Terv által kitűzött cél a városi kerékpározás részarányának növelése – ennek a tervnek az első változatát még a BKK-ban mi készítettük elő, Tarlós István előterjesztése nyomán fogadta el a Fővárosi Közgyűlés, a Karácsony Gergely vezette közgyűlés is magáénak vallja, szerintem helyesen. Mindazonáltal ezek a hivatalos fővárosi közlekedésfejlesztési tervek is úgy számolnak: míg a kerékpározás a megtett utak arányában maximum 10 százalékra, a megtett kilométereket tekintve 5 százalékig nőhet, addig a közösségi közlekedés részarányát a mai 45 körüli értékről 50 százalékra szeretné növelni Budapest.
Ezzel az alapelvvel megy szembe, ami az Üllői úton történt, itt fordult elő először ugyanis, hogy új kerékpáros-infrastruktúra valójában nem az autós közlekedés, hanem a buszközlekedés kárára jött létre. Ugyanis az Üllői úton immár 6 éve működő buszsáv helyén van a pollerekkel elválasztott kerékpársáv, amit így se a reptéri 100E expresszbuszok, se szakaszosan az Üllői utat használó 9-es, 15-ös buszok vagy a 83-as troli sem tudnak használni.
Éppen ezért szerintem itt rossz döntés született, ezen a szakaszon közös busz- és kerékpársáv lehetett volna megoldás, vagy a gyors taktikai beavatkozás helyett az Üllői út teljes keresztmetszeti újraosztása, amivel ki lehetett volna alakítani külön buszsávokat és a mainál keskenyebb, de elkülönült kerékpársávokat. Mielőtt valaki felhorkan, hogy miért most és itt szólok: egyrészt nyilvánosan is jeleztem a buszsáv megszüntetése előtt augusztus 17-én, hogy ez nem lesz így jó, másrészt minden informális csatornán előzetesen is elmondtam az aggályaimat a BKK felé, ahol egyébként nehéz olyan tömegközlekedéssel foglalkozó szakembert találni, aki azonosulna az Üllői úti buszsáv megszüntetésével. Mindez a Váci úton hasonló időpontban, a metrópótló buszsávjának átalakításával létrehozott kerékpársávra nem igaz, a kritika tehát nem általános, hanem konkrétan erre a szakaszra vonatkozik” – fejtette ki véleményét Vitézy Dávid.