Ennél szebb autót nehéz elképzelni: értő kezekben támadt fel az első generációs Honda NSX

A neves Pininfarina tervezőstúdió a japán gyártó túraautós partnerével, a JAS Motorsporttal fogott össze a látványos restomod elkészítésére.

2025. 12. 04. 9:20
JAS Tensei
Forrás: JAS Motorsport
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Végre hivatalos, az autót teljes egészében mutató fotók is megjelentek a JAS Motorsport első közúti autójáról, a Tenseiről (japánul újjászületést jelent a szó), amelyet egy kiválasztott ügyfelekből álló csoportnak már meg is mutattak Japánban, a Fuji Speedway versenypályán. 

Nemcsak az alapformát, hanem a koncepciót is a legendás, Ayrton Senna segítségével fejlesztett első generációs Honda NSX-től vették át: egy nagy teljesítményű, tökéletesen kiegyensúlyozott sportautót akartak alkotni, amely biztonságos és könnyen vezethető, mégis otthonosan mozog akár versenypályán is, és hű marad az eredeti sportkocsi szellemiségéhez, karakteréhez.

JAS Tensei
Fotó: JAS Motorsport

Annyit már most lehet tudni, hogy a Pininfarina által tervezett karosszéria teljes egészében szénszálból készül a súlycsökkentés érdekében. Szerencsére a bukólámpa és a fekete üvegkupola megmaradt, a helyzetjelzőket viszont modern LED-es egységekre cserélik, és mintha a karosszéria is szélesebb lenne, amitől javultak az arányai. 

Úgy kell elképzelni a Tensei készítését, hogy az ügyfél magával hoz egy használt, donornak szánt NSX-et (egy, az 1990-es évek elejéről származó, frissítés előtti példányt), amelyet aztán a JAS Motorsport a 30 éves tapasztalatát felhasználva teljes körűen felújít és feljavít versenysportból származó alkatrészekkel, és végül a meseszép, újraszabott olasz ruhát is ráadja.

JAS Tensei
Fotó: JAS Motorsport

A motor is egy eredeti NSX-ből származó, de tuningolt, VTEC szelepvezérlésű szívó V6-os, amelyet rövid úton járó hatfokozatú manuális sebességváltóhoz kapcsolnak. A projekt további részletei – beleértve a Tensei menetteljesítményeit és műszaki adatait – a későbbiekben kerülnek nyilvánosságra, mielőtt az olasz–japán sportautó 2026 első felében nyilvánosan is bemutatkozik.

A JAS Motorsport és a külső dizájnért felelős Pininfarina együttműködése a tervek szerint halad, a következő lépés a fejlesztés alatt álló prototípus „felöltöztetése” lesz a csapat milánói műhelyében, ahol később az ultra kis darabszámú sorozatgyártásra is sor kerül.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.