Elkészült az utolsó benzines Jaguar, de nagy ára lehet a polkorrektségnek

Egy időre teljesen leáll a brit prémiummárka gyártása, a villanyautókkal képzelt jövő pedig kérdéseket vet fel.

2025. 12. 23. 14:44
90 éves belsőégésű-motoros korszakot zárt le a Jaguarnál az utolsó F-Pace SVR. Fotó: Jaguar Land Rover Automotive PLC
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karácsony előtt az angliai Solihull városának legendás üzemében elkészült az utolsó belső égésű motoros Jaguar, az F-Pace búcsúpéldánya. Stílszerűen egy kompresszoros, 575 lóerős SVR sportváltozat hagyta el a szerelőszalagot fekete fényezéssel és temérdek extrával, de senki sem fog vele közúton száguldozni, mert a gyári dolgozók búcsúceremóniája után egyenesen a Jaguar Daimler Heritage Trust múzeumba került. Amúgy a tíz éve bemutatott F-Pace más téren is történelmi jelentőségű modell, hiszen ez volt a Jaguar első SUV-ja, egyszersmind valaha legnagyobb példányszámban eladott típusa, és sokáig dízelmotorral is elérhető volt.

Tiszta lappal indulna 2026-ban a Jaguar – de tényleg nincs mire büszkének lenni a múltból?
Fotó: Jaguar Land Rover Automotive PLC

Most hatalmas kihívás előtt áll az indiai kézben lévő brit márka: valamennyi meglévő modelljét már korábban kivezette (XE, E-Pace, F-Type stb.), így a raktárkészletek kifogyása után hónapokig üresen állnak a szalonok. Ennek célja, hogy új szemlélet szerinti formatervű, elektromos hajtású modellekkel indulhasson 2026-ban a Jaguar következő korszaka, csakhogy a woke-szemlélet jegyében bemutatott rózsaszín Type 00 tanulmány kiverte a biztosítékot a közönségénél. Emellett más autógyártók példája is azt mutatja, hogy az idő előtt erőltetett elektromos átállás komoly áldozatokkal járhat, sok vásárló ugyanis még a benzines vagy hibrid modelleket keresni.

Luxusdivatcikk lenne a Jaguar az utolsó terv szerint. Végül részben emiatt fejek hullottak
Fotó: Jaguar Land Rover Automotive PLC

Ehhez jött a fontos amerikai piacon bevezetett védővámok hatása, a Jaguar-Land Rover európai termelőegységei elleni szeptemberi kibertámadások okozta kár, a korábbi elnök, Adrian Mardell távozása, miközben az új formanyelvért felelős tervező, Gerry McGovern útilaput kapott. Ma tehát igen sok a kérdőjel a zéró eladások felé tendáló – és amúgy Magyarországon műszaki fejlesztőbázist fenntartó – márka háza táján, ám a rózsaszín álmok helyett kevéssé radikális dizájnnal mindenképpen érkezni fognak a Jaguar új generációs villanyautói. Azt pedig az idő mutatja majd meg, fel tudják-e újra virágoztatni a szebb napokat látott prémiummárkát. 

 


 

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.