Győrfi Pál visszaszólt Karácsony Gergely emberének az Üllői úti biciklisávok ügyében

Az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerint nem telik el nap úgy, hogy a munkatársai ne panaszkodnának a póznák miatt.

Magyar Nemzet
2023. 08. 09. 7:07
null
2020.05.10. Budapest Kásler MIklós új mentőautókat ad át a Markó utcai mentőállomáson. mentő, metőautók, Győrfi Pál. Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Amikor a mentők érdekéről vagy szempontjáról beszélünk, akkor gyakorlatilag a betegeink érdekéről és szempontjáról beszélünk. Hiszen nyilván nem minden mentőfeladat életveszély, viszont vannak olyan esetek, amikor minden perc, minden másodperc számíthat. Ezért minden olyan tényező, ami a mentők szempontjából nehézséget, akadályt jelent, az említésre érdemes – reagált a közmédiának Győrfi Pál, miután Balogh Samu, a fővárosi önkormányzat közlekedéspolitikáért felelős kabinetfőnöke visszaszólt az Üllői úti biciklisávokra panaszkodó mentősöknek.

Az Országos Mentőszolgálat szóvivője szerint nem telik el nap úgy, hogy a munkatársai ne panaszkodnának a póznák miatt. Szavai szerint nehezítik a mentők munkáját az Üllői úti biciklisávokat szegélyező oszlopok: a buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajtuk, az oszlopok ráadásul a parkolást is megnehezítik.

Ahogy arról lapunk is beszámolt, az Országos Mentőszolgálat Facebook-bejegyzésében jelezte, hogy bár a mentők is támogatják a biztonságos kerékpározást a fővárosban, az újonnan kialakított biciklisávok azonban nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését. A buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajta, az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen. Az életmentők próbálnak alkalmazkodni az új helyzethez, ez azonban nem mindig egyszerű, ezért a közlekedők megértését kérik – fogalmazott az Országos Mentőszolgálat.

„A képen látható helyen korábban parkolósáv volt, tehát parkoló autók foglalták el a sávot gyakorlatilag állandóan. Úgy látszik, az OMSZ kommunikációsát ez korábban nem zavarta, Budapest első védett kerékpársávjai most viszont igen” – írta a Facebook-oldalán Balogh Samu. Karácsony Gergely kabinetfőnöke közölte: „csak remélni tudjuk, hogy a mentőket senki nem akarja majd belerángatni a kampányba. Még akkor sem, ha Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője korábban Tarlós István mellett kampányolt.” „Természetesen a legfontosabb a biztonság mind az életmentés, mind a közlekedés kapcsán. Megkértem kollégáimat, hogy vegyék fel a kapcsolatot az OMSZ munkatársaival, hogy közösen megoldást találjunk az esetlegesen felmerülő problémákra” – közölte.

A Magyar Nemzet korábban beszámolt arról is, hogy az Üllői úton júliusban kialakított biciklisávok nagy dugókat okoznak, és egyúttal meglehetősen balesetveszélyesek is. 

A Metropol pedig látványos videóban mutatta be, hogy mennyire kihasználatlan a három és fél méter széles biciklisáv. Ráadásul egy másik jelenségre is felfigyeltek: a sávot majdnem több motoros használja, mint biciklis. Holott ez a KRESZ szerint is tilos és veszélyes.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Kurucz Árpád)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.