Korábbi híresztelések szerint a kínai légitársaság visszalépett a Malév privatizációjától, illetve a határidő lejártáig nem vette meg a pályázati kiírást. A Magyar Rádió azonban most az Euroinvest elnökétől, Nyúl Sándortól megtudta: Demján Sándor cége szándéknyilatkozatot írt alá, amely szerint a Malév megvásárlása esetén a kínai légitársaság kizárólagos stratégiai partnerként részt venne a magyar cég talpra állításában.
- A Hainan légitársasággal valóban folytattunk tárgyalásokat, és megállapodásra is jutottunk, ami azt jelenti, hogy az első lépésben pénzzel nem szállnak be, de egy második ütemben emelnének tőkét, és úgy lennének társtulajdonosok is, de mint stratégiai partnerek mindenképpen szerepelnek az Euroinvest mellett – nyilatkozta a rádiónak Nyúl Sándor.
A pályázati feltételekkel való elégedettség kapcsán Nyúl Sándor a rádiónak elmondta: – A pályázati feltételek azt hiszem, hogy továbbfejlesztendők. Véleménye szerint a Malévet megfelelőbb állapotban, jobb körülmények között magasabb áron lehet eladni. Hozzátette: a magyar légitársaság talpraállításához még nagyon sok pénzre lesz szükség.
Mint korábban beszámoltunk róla, négy befektető érdeklődik a Magyar Légitársaság iránt, ennyien vették meg ugyanis a cég privatizációs pályázatát. A tulajdonos ÁPV Rt. ezt az információt a Magyar Rádió munkatársának nem kívánta megerősíteni, az illetékes csak annyit mondott, hogy szerda délutánig lehet benyújtani a privatizációs ajánlatot és csak ezután hozzák nyilvánosságra a részleteket.
A Demján Sándor nevével fémjelzett Euroinvest Rt. már nyilvánosan is jelezte, részt vesz a Malév magánosításában. Rajta kívül egy izlandi befektetőcsoportról is lehet már tudni, hogy a négy pályázó között van.
A vásárlók a Malév Rt. állami tulajdonban lévő 99,95 százalékos részvénycsomagjára pályázhatnak. A 3,5 milliárd forint névértékű tulajdonrész 90 százalékát készpénzben kell kifizetni a leendő tulajdonosnak. Csupán a fennmaradó 10 százalékát egyenlítheti ki kárpótlási jegyekkel.
A nemzeti légitársaságot a '90-es években egyébként egyszer már privatizálták, az olasz légitársaság azonban nem bizonyult tartós és jó tulajdonosnak, ezért a magyar állam '99-ben két hazai kereskedelmi bank bevonásával visszavásárolta a Malévot az Alitaliatól.

Ez vár a magyar nyugdíjasokra 2025-ben – jó hír érkezett