A ruházati cikkek forgalma az első félévben 12 százalékkal erősödött a tavalyi év hasonló időszakához képest, és 149 milliárd forintot ért el. A mennyiségi eladások 17 százalékkal emelkedtek, a magyar lakosság 104 millió darab ruházati terméket vásárolt hat hónap alatt. Tavaly az első félévben a teljes ruházati forgalom 29 százaléka jutott a szakboltokra, az idén már csak 24 százaléka. A bolttípus ennek ellenére piacvezető.
Értékben a felsőruházat vezet 52 százalékkal. Alsóruházatra 13 százalék jut a forgalomból, cipőre pedig 27 százalék. Az egyebek, mint például a bébiruházat vagy a kiegészítők részesedése 8 százalék.
Gyengült a második legnagyobb forgalmat generáló utcai árusok piacának pozíciója is: részesedése értékben a tavalyelőtti 24 után ebben az évben eddig 18 százalék körül alakult. A csökkenés egyben azt is jelenti, hogy erősödik a szervezett kereskedelem. Más ágazati elemzők úgy vélik, ebben komoly szerepet játszik olyan kiskereskedelmi központok indulása, mint például az Ázsia Center vagy a China Markt. A lakosság a múlt év január-júniusban 4 milliárd forintot költött a kínai üzletekben. Ez az összeg idén több mint ötszörösére, 21 milliárdra emelkedett. Így 14 százalékos piaci részesedéssel a harmadik helyre került a ranglistán ez a fajta bolttípus.
A háztartások ruházati termékből darabra a legtöbbet utcai árusoknál és piacokon vásárolják. Az összes eladott mennyiség 26 százalékát. Utána a távol-keleti boltok következnek 20 százalékkal, majd a hipermarketek 15 százalékkal, ezután a ruházati szaküzletek 14 százalékkal és az egyéb csatornák – többek között a külföldi outletek – 10 százalékkal.
Forrás: Napi Gazdaság

Menczer: Zelenszkij elmondta, hogy ő is irányítja a Tisza Pártot