„Nagy a jólét”

Soha nem látott ütemben erősödnek a kínai boltok a ruházati kiskereskedelemben. Míg a vásárlók tavaly csak négymilliárd, az idén már 21 milliárd forintot költöttek ezekben az üzletfajtákban. A legtöbb ruházati terméket elsősorban utcai árusoknál és piacokon vásároljuk, illetve a távol-keleti boltokban, csak ezek után következnek a hipermarketek és a ruházati szaküzletek.

MNO
2004. 10. 25. 8:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A ruházati cikkek forgalma az első félévben 12 százalékkal erősödött a tavalyi év hasonló időszakához képest, és 149 milliárd forintot ért el. A mennyiségi eladások 17 százalékkal emelkedtek, a magyar lakosság 104 millió darab ruházati terméket vásárolt hat hónap alatt. Tavaly az első félévben a teljes ruházati forgalom 29 százaléka jutott a szakboltokra, az idén már csak 24 százaléka. A bolttípus ennek ellenére piacvezető.

Értékben a felsőruházat vezet 52 százalékkal. Alsóruházatra 13 százalék jut a forgalomból, cipőre pedig 27 százalék. Az egyebek, mint például a bébiruházat vagy a kiegészítők részesedése 8 százalék.

Gyengült a második legnagyobb forgalmat generáló utcai árusok piacának pozíciója is: részesedése értékben a tavalyelőtti 24 után ebben az évben eddig 18 százalék körül alakult. A csökkenés egyben azt is jelenti, hogy erősödik a szervezett kereskedelem. Más ágazati elemzők úgy vélik, ebben komoly szerepet játszik olyan kiskereskedelmi központok indulása, mint például az Ázsia Center vagy a China Markt. A lakosság a múlt év január-júniusban 4 milliárd forintot költött a kínai üzletekben. Ez az összeg idén több mint ötszörösére, 21 milliárdra emelkedett. Így 14 százalékos piaci részesedéssel a harmadik helyre került a ranglistán ez a fajta bolttípus.

A háztartások ruházati termékből darabra a legtöbbet utcai árusoknál és piacokon vásárolják. Az összes eladott mennyiség 26 százalékát. Utána a távol-keleti boltok következnek 20 százalékkal, majd a hipermarketek 15 százalékkal, ezután a ruházati szaküzletek 14 százalékkal és az egyéb csatornák – többek között a külföldi outletek – 10 százalékkal.

Forrás: Napi Gazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.