Magyarország a sereghajtók között

A GfK felmérése szerint Lichtenstein vezeti az európai vásárlóerő-rangsort, az észtek az utolsók. Magyarország az egy főre jutó 8095 euróval sereghajtó, a lista harmadik harmadának elején található. A felmérés szerint a magyar lakosság feleannyit költ, mint az osztrákok.

MNO
2005. 02. 22. 14:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ötszöröst is meghaladó volt a különbség a legmagasabb és a legalacsonyabb vásárlóerővel rendelkező két európai ország, Lichtenstein és Észtország között tavaly. A kicsiny nagyhercegségben 31 914 eurót költhettek tavaly átlagosan az ország polgárai, míg a balti köztársaságban csak 6207-et – derül ki a GfK most publikált vásárlóerő, illetve vásárlóerő-index kutatásából, amelyben Európa 29 országának adatai szerepelnek.

Magyarország Csehország mögött és Lengyelország előtt található a lista harmadik harmadában 8095 euróval, ami kevesebb, mint a fele a hazánkkal szomszédos, de az élbolyhoz tartozó Ausztria hasonló adatának. Ott 17 176 eurót költöttek átlagosan.

A GfK elkészítette a vásárlóerő-index számítást is. Amennyiben a 29 ország átlagát száznak vesszük, akkor ezt leginkább Hollandia (100,9) és Izland (101,2) közelíti meg. A felsőházat Lichtenstein (222,6), Luxemburg (154,4) és Svájc (136,4) alkotja. A lista alján Észtország (43,3), Lettország (43,6) és Szlovákia (49,1) áll. Magyarországon a 29 ország átlagához felénél valamivel többet (56,5) jelez a vásárlóerő-index. Ez azt jelenti, hogy a magyarok például Hollandia polgáraihoz képest feleannyi elkölthető jövedelemmel rendelkeznek. (Napi Online)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.