Soha nem látott sorok kígyóznak a 2-es metró pénztárainál, ahol ellenőrök és biztonsági őrök zárják el a bejáratot a bliccelők előtt. A BKV ugyanis hadat üzent a bliccelőknek, négyszáz ellenőrt és több tucat biztonsági őrt küldött a nem fizetők ellen, akik évente több milliárd forinttal megkárosítják a céget. Az utasok 10-12 százaléka jegy nélkül utazik, a társaság évente csaknem egymillió pótdíjas eljárást kezdeményez. A mostani, őrökkel megerősített akciótól a BKV nem a pótdíjak számának, hanem a szolgáltatásért járó jogos bevétel növelését reméli – mondta a Népszabadságnak Lucza Mihály, menetdíj-bevételi főosztályvezető. A biztonságiakra elsősorban az ellenőrök testi épsége miatt van szükség, a nem fizetők egy része ugyanis agresszív. Van, aki most is erőszakkal próbálkozik, a blokád felállítása óta eltelt néhány nap alatt is előfordult, hogy valaki megpróbált áttörni a kordonon, három biztonsági őr tudta csak visszatartani – írja a Népszabadság.
Az ellenőri blokád felállítása óta egyre kevesebb az atrocitás, s egyre hosszabbak a pénztárak előtt kígyózó sorok. A jegy nélkül érkezők ugyanis pillanatok alatt átlátják: képtelenség átjutni az ellenőri sorfalon, ezért inkább beállnak fizető utasnak. Ez a forgalmon is meglátszik: a metró ellenőrzött szakaszának 13 megállójában naponta összesen nyolcmillió forinttal nőtt a jegybevétel. Az első napon, múlt csütörtökön száz, pénteken pedig hetven olyan nagyvonalú „bliccelője” volt a BKV-nak, akik kifizették a helyszíni bírság árát, azaz kétezer forintot. Lucza hangsúlyozta, hogy nem az ilyen, hanem a rendesen fizető utasokból szeretne egyre többet szállítani a társaság.
Bár a biztonsági őrök jelenléte sokba kerül a BKV-nak, a várható jegybevételben megtérül a szolgáltatás ára – mondta Lucza. A szigorítást azonban nemcsak a kedvező gazdasági mérleg, hanem az utasok visszajelzése is igazolja. A bérlettel, jeggyel utazókat nem zavarják a kapuba állított ellenőrök, sokan helyeslik az új kezdeményezést. Különösen azért, mert ez nekik semmiféle kényelmetlenséggel nem jár, a metróba áramló tömeget az ellenőrök nem akadályozzák.
Az első napok kedvező mérlege alapján elhatározták, a tervezettel ellentétben nem fejezik be az akciót az év végén, addig folytatják, amíg a csipkártyás rendszert bevezetik a járatokon. Elektronikus jeggyel először, 2006 márciusától a földalattin, szeptembertől pedig a 2-es metrón lehet utazni, s ezt követően fokozatosan a többi járaton is bevezetik az új rendet.
Forrás: Népszabadság

Így alakulnak az üzemanyagárak – nem mindegy, hol tankolsz