Véglegesítik a metró-blokádot

Az ellenőri blokád felállítása óta egyre kevesebb az atrocitás, és egyre hosszabbak a pénztárak előtt kígyózó sorok. Ezért a BKV úgy döntött, hogy a tervezettel ellentétben nem fejezik be az akciót az év végén, addig folytatják, amíg a csipkártyás rendszert bevezetik a járatokon.

MNO
2005. 04. 12. 8:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Soha nem látott sorok kígyóznak a 2-es metró pénztárainál, ahol ellenőrök és biztonsági őrök zárják el a bejáratot a bliccelők előtt. A BKV ugyanis hadat üzent a bliccelőknek, négyszáz ellenőrt és több tucat biztonsági őrt küldött a nem fizetők ellen, akik évente több milliárd forinttal megkárosítják a céget. Az utasok 10-12 százaléka jegy nélkül utazik, a társaság évente csaknem egymillió pótdíjas eljárást kezdeményez. A mostani, őrökkel megerősített akciótól a BKV nem a pótdíjak számának, hanem a szolgáltatásért járó jogos bevétel növelését reméli – mondta a Népszabadságnak Lucza Mihály, menetdíj-bevételi főosztályvezető. A biztonságiakra elsősorban az ellenőrök testi épsége miatt van szükség, a nem fizetők egy része ugyanis agresszív. Van, aki most is erőszakkal próbálkozik, a blokád felállítása óta eltelt néhány nap alatt is előfordult, hogy valaki megpróbált áttörni a kordonon, három biztonsági őr tudta csak visszatartani – írja a Népszabadság.

Az ellenőri blokád felállítása óta egyre kevesebb az atrocitás, s egyre hosszabbak a pénztárak előtt kígyózó sorok. A jegy nélkül érkezők ugyanis pillanatok alatt átlátják: képtelenség átjutni az ellenőri sorfalon, ezért inkább beállnak fizető utasnak. Ez a forgalmon is meglátszik: a metró ellenőrzött szakaszának 13 megállójában naponta összesen nyolcmillió forinttal nőtt a jegybevétel. Az első napon, múlt csütörtökön száz, pénteken pedig hetven olyan nagyvonalú „bliccelője” volt a BKV-nak, akik kifizették a helyszíni bírság árát, azaz kétezer forintot. Lucza hangsúlyozta, hogy nem az ilyen, hanem a rendesen fizető utasokból szeretne egyre többet szállítani a társaság.

Bár a biztonsági őrök jelenléte sokba kerül a BKV-nak, a várható jegybevételben megtérül a szolgáltatás ára – mondta Lucza. A szigorítást azonban nemcsak a kedvező gazdasági mérleg, hanem az utasok visszajelzése is igazolja. A bérlettel, jeggyel utazókat nem zavarják a kapuba állított ellenőrök, sokan helyeslik az új kezdeményezést. Különösen azért, mert ez nekik semmiféle kényelmetlenséggel nem jár, a metróba áramló tömeget az ellenőrök nem akadályozzák.

Az első napok kedvező mérlege alapján elhatározták, a tervezettel ellentétben nem fejezik be az akciót az év végén, addig folytatják, amíg a csipkártyás rendszert bevezetik a járatokon. Elektronikus jeggyel először, 2006 márciusától a földalattin, szeptembertől pedig a 2-es metrón lehet utazni, s ezt követően fokozatosan a többi járaton is bevezetik az új rendet.

Forrás: Népszabadság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.